Informacje

  • Wszystkie kilometry: 46381.86 km
  • Km w terenie: 3182.30 km (6.86%)
  • Czas na rowerze: 91d 18h 50m
  • Prędkość średnia: 19.54 km/h
  • Suma w górę: 7314 m
  • Więcej informacji.
baton rowerowy bikestats.pl

Moje rowery

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy teich.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Czwartek, 20 sierpnia 2015

Pogmatwanie

Rano z serwisu do pracy, po południu z pracy do Ruchana, trochę później z Ruchana do pierwszego przystanku w pierwszej strefie biletowej.  Wieczorem z ostatniego przystanku w pierwszej strefie biletowej do domu

Przy okazji dziś korzystałem z usług SKM linii 9 i potem linii 3. Miałem okazję poobserwować trwające prace nad kolejnym peronem na stacji Warszawa Gdańska.
Warszawa Gdańska trwa budowa nowego peronu - tu spychacz dzielnie rozgarnia podsypkę pod nowe torowisko
Warszawa Gdańska trwa budowa nowego peronu - tu spychacz dzielnie rozgarnia podsypkę pod nowe torowisko © teich
Robota idzie pełną parą- kurz wzbija się gęsto
Robota idzie pełną parą- kurz wzbija się gęsto © teich
Po zachodniej stronie też się kurzy znaczy pracują
Po zachodniej stronie też się kurzy znaczy pracują © teich
Tu robota idzie gorzej- jeden pracuje jak się patrzy, reszta patrzy jak się pracuje
Tu robota idzie gorzej- jeden pracuje jak się patrzy, reszta patrzy jak się pracuje © teich
Się naradzamy, za to koparka z łyżką do rozgarniania jeździ wte i wewte niczym na znanym klipie Komorowskiego z
Się naradzamy, za to koparka z łyżką do rozgarniania jeździ wte i wewte niczym na znanym klipie Komorowskiego z "rozpoczęcia" budowy obwodnicy Inowrocławia © teich
Żuraw do nawadniania parowozów na stacji Warszawa Gdańska - relikt dawnych czasów kolei- producent firma Krausewerk  z Neusalz an Oder czyli dzisiejszy Dozamet z  Nowej Soli
Żuraw do nawadniania parowozów na stacji Warszawa Gdańska - relikt dawnych czasów kolei- producent firma Krausewerk z Neusalz an Oder czyli dzisiejszy Dozamet z Nowej Soli © teich

Od jesieni 1984 byłem niemal codziennym użytkownikiem tej stacji. Wtedy jedynie z wysokiego peronu podmiejskiego ( peron 9 ?), na którym kończyły bieg pociągi z kierunku Zegrza i Nasielska. Potem wraz z budową kolejnych przystanków Warszawa Wola, Warszawa Kasprzaka, Warszawa Koło – głównie byłem przejazdem. Wtedy pociągi wjeżdżały na dwa niskie perony , które również w niewielkim zakresie służyły ruchowi dalekobieżnemu, w pamięci mam zapowiedzi np. pociągu ekspresowego do Achen.

Dziś już bardzo mało zostało z tamtych czasów. Dworzec został odbudowany w nowej formie po pożarze z lutego 1987 (w mojej ocenie wpis w tym zakresie w Wikipedii mówiący o pożarze w 1984 jest błędny, pamiętam dobrze ,że jeszcze w 1985 roku można było korzystać z głównej hali, hali bocznej - poczekalni oraz z restauracji zwróconej frontem do ulicy wtedy Buczka), a układ torowy został zmienionyw ciągu ostatnich 10 lat. Scena z „Co mi zrobisz jak mnie złapiesz” , w której podróżny informuje drugiego jaki to ma dobry dojazd do pracy była nagrywana na Gdańskim.
Wszystkie kolory kolei, czerwony, zielony, pomarańczowy,biały nawet niebieski- choć słabo widać dalsze lampy
Wszystkie kolory kolei, czerwony, zielony, pomarańczowy,biały nawet niebieski- choć słabo widać dalsze lampy © teich
  • DST 21.00km
  • Teren 10.00km
  • Temperatura 14.0°C
  • Sprzęt wolna ukraina
  • Aktywność Jazda na rowerze

Komentarze
Pożar miał miejsce zimą, chyba w styczniu, 1987 roku. Przez jakiś czas PKP myślało co z tym zrobić. W końcu przeprowadzono niezbyt udaną odbudowę i rozbudowę budynku - pojawiło się pierwsze piętro od strony ulicy.
oelka
- 19:08 wtorek, 25 sierpnia 2015 | linkuj
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa oarek
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]


Blogi rowerowe na www.bikestats.pl