Sobota, 14 października 2023 Kategoria znasz li ten kraj

X Rowerowa Pielgrzymka Szlakiem Męczeńskiej Śmierci bł. ks. Jerzego Popiełuszki

Od wielu lat planowałem udział w tej pielgrzymce.  Na ogół pula miejsc szybciej się wyczerpywała niż ja się dowiadywałem o otwarciu zapisów. I w tym roku się udało. Dla mnie to bardzo osobiste przeżycie. Nie znałem księdza Jerzego osobiście, ale byłem bardzo związany z kolegą , który był ministrantem z parafii św. Stanisława Kostki, w którym posługiwał jako wikary ksiądz Popiełuszko.
Wspólnie z kolegą przeżywałem tę tragedię, pomimo rygoru relegowania ze szkoły brałem udział w mszy pogrzebowej. I to wewnętrzne przeżycie  zadecydowało by odbyć tę pielgrzymkę, która oprócz przygody rowerowej niosła również element religijny i modlitewny.
Impreza znakomicie zrealizowana. Dziękuję organizatorom dla mnie było to wielkie przeżycie wewnętrzne i również rowerowe, pierwszy raz jechałem w peletonie. Rzeczywiście jest to siła, utrzymywanie tempa powyżej 20 km na tym dystansie i pogodzie jaka była nie stanowiło problemu. Nie poczułem nawet zmęczenia. Czy wrócę na przyszły rok? Wypadkowa możliwości , zdrowia i sytuacji rodzinnej. Na tę chwilę dziękuje jeszcze raz Rowerowej Brzozie, księdzu Darkowi nie tylko za sprawowanie mszy i inicjowanie modlitw ale również z towarzyszenie nam cały czas na rowerze no i służbom mundurowym ani przez moment, pomimo że jechaliśmy praktycznie cały czas drogą krajową, nie czułem zagrożenia .
Znakomity pomysł, inicjatywa i robota.
Kościół świętych Polskich Braci Męczenników - tu ksiądz Popiełuszko sprawował swą ostatnią mszę w krótkim życiu. © teich
Halowe wnętrze kościoła Polskich Braci Męczenników w Bydgoszczy ( niestety kiepska akustyka) © teich
Składanie wiązanki i znicza pamiątkowego pod pomnikiem błogosławionego księdza Jerzego. © teich
Zgórsk - pomnik w miejscu porwania, upamiętniający księdza Jerzego
Zgórsk - pomnik w miejscu porwania, upamiętniający księdza Jerzego © teich
Złożenie kwiatów i pamiątkowego znicza, ze swej inicjatywy dodałem mój prywatny. Ku chwale i czci męczennika naszych czasów. © teich
Przystanek pierwszy- Zgórsk , pierwszy ciepły posiłek tego dnia. Znakomicie zaimprowizowane miejsce na parkingu © teich
Drugi przystanek w Toruniu przy głazie upamiętniającym męczeńska drogę Popiełuszki © teich
Pamiątkowy obelisk w Toruniu.
Pamiątkowy obelisk w Toruniu. © teich
Przystanek nr 2 , tym razem poczęstunek słodki - na parkingu przy barze w Nowym Ciechocinku © teich
Przystanek nr 3 przed Włocławkiem, rozp[adał się deszcz, trzeba było się ubrać i oczywiście kto potrzebował mógł skorzystać z toalety. Lub lasku. © teich
Miejsce docelowe na tamie pod Włocławkiem.
Miejsce docelowe na tamie pod Włocławkiem. © teich
Tu również dołożyłem od siebie znicz. Z serca i najwyższego szacunku.
Tu również dołożyłem od siebie znicz. Z serca i najwyższego szacunku. © teich
Krzyż pamiątkowy i kamień w formie ołtarza.
Krzyż pamiątkowy i kamień w formie ołtarza. © teich
Ostatnie miejsce i rozwiązanie pielgrzymki- kościół pw. Matki Boskiej Fatimskiej nieopodal stopnia wodnego © teich
Przed krótką modlitwą na zakończenie pielgrzymki rowerowej
Przed krótką modlitwą na zakończenie pielgrzymki rowerowej © teich
Złożenie pamiątkowego znicza i wiązanki przed relikwiami księdza Popiełuszki
Złożenie pamiątkowego znicza i wiązanki przed relikwiami księdza Popiełuszki © teich
Na pamiątkę pozostał medal oraz koszulka i przede wszystkim wspomnienia. Ciepłe wspomnienia pomimo przemoknięcia na deszczu. © teich
Ten wyjazd to również zakończenie sezonu krajoznawczego na rowerze.

Piękna inicjatywa. Chętnie też bym wziął udział. Może się przyszłości jeszcze uda, choć lata lecą... Też to trochę daleko ode mnie. Wszystko zależy od zdrowia, możliwości rodzinnych, zawodowych, organizacyjnych - słowem: jak Bóg da...
Pozdrawiam serdecznie
TomekChorzow
- 05:52 środa, 1 listopada 2023 | linkuj
Trasa prowadzi z kościoła w Bydgoszczy , w którym ksiądz Popiełuszko odprawił ostatnią w życiu mszę i z tej parafii odjechał do Warszawy. Jazda poza terenem Bydgoszczy, Torunia i niewielkiej części Włocławka odbywa się po drodze krajowej 80 potem 15 i 91. Peleton jest eskortowany przez radiowóz Policji, potem wóz organizatora , z boku w wielu miejscach towarzyszył skuter pomocy medycznej również na sygnale. Całość zamykał wóz techniczny i karetka. Na 80 i 91 jest ok 1,5 metrowy pas asfaltowego pobocza i głównie po nim posuwaliśmy się do przodu.

Trasa najogółniej- Bydgoszcz Glinki- Bydgoszcz Brdyujście - Fordon- Górsk ( przerwa posiłkowa) - Toruń ( króciuteńka przerwa na złożenie kwiatów) - Toruń Stawki - Brzoza - Otłoczyn -Nowy Ciechocinek (przerwa posiłkowa) - Siutkowo- Mikanowo ( przerwa na przebiórkę - deszcz!) - Krzywa Góra - Włocławek - Włocławek katedra (bez zatrzymania bo deszcz) - zapora na Wiśle ( dłuższa przerwa na składanie wieńców i zniczy)- kościół Matki Bożej Fatimskiej ( rozwiązanie uroczyste zakończenie, ciepły posiłek, pakowanie rowerów i uczestników do autobusów, rozwiązanie pielgrzymki)

Czasowo- 6.30 byłem pod halą Chemika, tam zaparkowałem samochód,6.30-6.50 pobieranie pakietów startowych, 7. początek mszy świętej ( ok 10 minut oddalenie od zaparkowanego samochodu), start pielgrzymki ok 8.15, rozwiązanie ok 16.30. Powrót na parking pod halą Hutnika ok 19.30. Do domu wyjechałem ok 20.15

Co do zapisów musisz niestety obserwować co jakiś czas stronę [url=]http://rowerowabrzoza.pl[/url] doświadczenie pokazuje, że lista uczestników dość szybko się zapełnia - limit wyznacza pojemność ciężarówki na rowery oraz dwóch autobusów, którymi powraca się do miejsca wyjazdu.

Podsumowując pielgrzymkę jeden z organizatorów zapowiedział, że w przyszłym roku w kwietniu lub maju myślą o imprezie 2 lub 3 dniowej , która będzie prowadziła aż do warszawskiego grobu księdza Jerzego.
- 14:32 czwartek, 19 października 2023 | linkuj
Też chciałbym wziąć udział w tej pielgrzymce. Napisz coś o trasie, skąd, którędy i dokąd. Tzn dokąd to wiem, napisałeś, do tamy we Włocławku. Którędy - drogą krajową, to za mało. :) Gdzie są zapisy i kiedy?
- 20:43 środa, 18 października 2023 | linkuj

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa nnejt