Niedziela, 21 kwietnia 2013

Masa krytyczna w 70 rocznice powstania w getcie warszawskim

Pogoda niedzielna dopisała rowerzystom nie szczędząc promieni słonecznych . Dzieciostwo prosiło juz kawałek czasu temu by znów pojechac w imprezie podobnej do masy krytycznej śladami MCS i nadarzyła się okazja. Tym razem było to uczczenie bohaterów getta warszawskiego. I choć z ruchem masowym mi jakoś nie do końca po drodze, to uległem namowom dzieci i wzieliśmy udział w przejeździe człapu-człapskim koło na kole po trasie wiodącej przez teren wojennego getta warszawskiego.
Kolega Yurek55 jużzadawał tęzagadkę. Po co ta kolejka? © teich

Start z parkingu pod Muzeum Powstania Warszawskiego. W tle wieża ,której inwestorem początkowym był koreański gigant Daewoo. © teich

Dzieciom sprawiłem frajdę , sam sobie raczej nie bo to bardziej przejście niż przejazd rowerowy ale rower był w użyciu a i pobyt na łonie betonu i asfaltu może mieć też swoje zalety.
Ci "jechali"za nami... © teich

... a ci "jechali" przed nami © teich

Miałem moralnie podbudowac się po nieobecności na masie żołnierzy wyklętych, niestety nie zagłuszyłem w sobie poprzedniego żalu, że nie udało mi się wziąc udział w tamtej. Zauważyłem równiez ,że przekrój odczuwań temperatury (wziąwszy pod uwagę stroje) był od letniego upału po chłodny dzień przedwiośnia.Ja byłem gdzieś po środku, choć pod koniec było mi już wyraźnie chłodno.
To już końcówka przed monumentalnym gmaszyskiem Muzeum Historii Żydów Polskich © teich

I jeszcze zjawisko nowe - wożenia zwierzątek rowerem:
Mopsik wieziony przez panią © teich