Środa, 5 czerwca 2013
roboty torowe
Do wczesnego popołudnia mocno pochmurno ale bez deszczu, potem nawet przebłyski słońca. Wracając odebrałem aparat z naprawy i musiałem go wypróbować. Okazja nadarzyła się w Aleksandrowie, gdzie z wiaduktu dostrzegłem ,
że na torach kolejowych jest jakaś akcja.Po hamulcach w tył zwrot, zjazd w dół klimatyczną gruntówką w prawo i się dzieje.
Sypią świeżą warstwę tłucznia na torowisko.
W poniedziałek przejeżdżając przez rampę tarczyńskiej bocznicy towarowej widziałem odstawiony skład robót torowych z Gdańska. A teraz widziałem go w akcji – główny aktor- lokomotywa Gagarin mad in "CCCP" znakowana w Polsce jako ST44.
Charakterystyczna buda, reflektory jak wiadra i pomruk dwusuwowego diesla nie można pomylić z żadnym innym pojazdem. Kiedyś jeszcze plakietki fabryczne miały charakterystyczną główkę, od której zapewne zwano je Gagarinami. Plakietka na lokomotywie w malowaniu firmy wygląda jak poniżej.
Przy okazji dowiedziałem się jak robi się warstwę podsypki- najpierw operatorzy coś tam ustawiają, majstrują przy wagonie , domyślam się ,że wielkość zasypu,
potem uruchamiają klapy ,
które ustawiają się w skrzynie i otwierają spust kamienia, kamień leci w dół , krawędzie skrzyń rozsypują go pomiędzy szynami i na zewnątrz od nich, lokomotywa przeciąga powoli cały zestaw i kamienie wypadają na tor.
Wsio, potem jeszcze przyjedzie pewnie podbijarka, który zagęści tłuczeń pod podkładami i można już jeździć po odświeżonym torze.
Widok z wiaduktu w Aleksandrowie w kierunku zachodnim© teich
że na torach kolejowych jest jakaś akcja.Po hamulcach w tył zwrot, zjazd w dół klimatyczną gruntówką w prawo i się dzieje.
Zjazd z prawej strony wiaduktu wiedzie pod urokliwym szpalerem drzew niczym w wąwozie© teich
Sypią świeżą warstwę tłucznia na torowisko.
W poniedziałek przejeżdżając przez rampę tarczyńskiej bocznicy towarowej widziałem odstawiony skład robót torowych z Gdańska. A teraz widziałem go w akcji – główny aktor- lokomotywa Gagarin mad in "CCCP" znakowana w Polsce jako ST44.
Lokomotywa ST44 tutaj z oznaczeniem M62 w barwach PPM-T (Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe)© teich
Charakterystyczna buda, reflektory jak wiadra i pomruk dwusuwowego diesla nie można pomylić z żadnym innym pojazdem. Kiedyś jeszcze plakietki fabryczne miały charakterystyczną główkę, od której zapewne zwano je Gagarinami. Plakietka na lokomotywie w malowaniu firmy wygląda jak poniżej.
Emblemat producenta na lokomotywie ST44 numer rejestrowy - 1769© teich
Przy okazji dowiedziałem się jak robi się warstwę podsypki- najpierw operatorzy coś tam ustawiają, majstrują przy wagonie , domyślam się ,że wielkość zasypu,
Ustawianie zasypu© teich
Jakieś operacje przy pulpicie sterowniczym,, po drugiej stronie równiez stoi obsługa, która odkrzykuje co ustawili po swojej stronie© teich
potem uruchamiają klapy ,
Najpierw otworzyła się jedna klapa, która tworzy ogranicznik boczny© teich
Potem jakieś elementy środkowe i zrobiła się skrzynia, tłuczeń poleciałdo skrzyni i na tory© teich
które ustawiają się w skrzynie i otwierają spust kamienia, kamień leci w dół , krawędzie skrzyń rozsypują go pomiędzy szynami i na zewnątrz od nich, lokomotywa przeciąga powoli cały zestaw i kamienie wypadają na tor.
Ze skrzyni tłuczeń spada na torowisko ale rozstaw blach zapewnia, że na szynach nic nie zostaje nasypane© teich
Wsio, potem jeszcze przyjedzie pewnie podbijarka, który zagęści tłuczeń pod podkładami i można już jeździć po odświeżonym torze.
- DST 40.00km
- Czas 01:39
- VAVG 24.24km/h
- Temperatura 19.0°C
- Sprzęt Basso
- Aktywność Jazda na rowerze
Komentarze
O proszę jaki ma lokomotywa bogaty życiorys ;)
surf-removed - 11:28 wtorek, 11 czerwca 2013 | linkuj
Miałeś pokaz działania wagonów typu 411V (seria Facc) zwanych też hopper''ami
W wagonach 411V można prowadzić wyładunek na boki lub pod wagon, z możliwością dozowania tłucznia.
Seria ST44 to oznaczenie zasadniczo stosowane wewnątrz PKP i spółek obecnego holdingu PKP. Natomiast w przemyśle stosowano oznaczenie producenta, czyli typ. W przypadku "gagarina" typ to M62. M62-1769 ma swoją drogą bogaty życiorys: zaczynała w Czechosłowacji, na przełomie wieków zaliczała prywatne spółki w Niemczech, a teraz pracuje w Polsce :-) oelka - 10:44 sobota, 8 czerwca 2013 | linkuj
Komentuj
W wagonach 411V można prowadzić wyładunek na boki lub pod wagon, z możliwością dozowania tłucznia.
Seria ST44 to oznaczenie zasadniczo stosowane wewnątrz PKP i spółek obecnego holdingu PKP. Natomiast w przemyśle stosowano oznaczenie producenta, czyli typ. W przypadku "gagarina" typ to M62. M62-1769 ma swoją drogą bogaty życiorys: zaczynała w Czechosłowacji, na przełomie wieków zaliczała prywatne spółki w Niemczech, a teraz pracuje w Polsce :-) oelka - 10:44 sobota, 8 czerwca 2013 | linkuj