Wtorek, 13 sierpnia 2013

wypad popracowy do Warszawy

Po pracy była potrzeba by szybko skoczyć do PTTKu na Litewską, gdzie czekając aż miła pani dokończy palenie papierosa pomyszkowałem po dziedzińcu wewnętrznym , które od ulicy jest odcięte brama z domofonem.
Na tyłach bloku Litewska 11/13 © teich

..i spojrzenie w narożnik z fragmentem budynku zamykającym podwórze od zachodu © teich

Potem nieco meandrując odwrót do domu. Tak się rozpędziłem ,że zapomniałem już na wstępie sfotografować kościół protestancki na terenie dawnych koszar Lejb-Gwardyjskiego Pułku Keksholmskiego. Jego historię opisał bardzo ciekawie Oelka w swym blogu . Zapomniałem również o pamiątkowej fotce Miga 21 , widocznego na terenie koszar od strony Wiśniowej. Za to przez pomyłkę zajechałem na ulice Tenisową (chciałem na Tyniecką) gdzie trwają jeszcze dwie przedwojenne kamienice.
Skromnie schowana w drugim rządzie od Kazimierzowskiej ulica Tenisowa adresuje taką ciekawą willę © teich

Jedna nawet ma na elewacji ślady po pociskach z ostatniej wojny.
Przedwojenna willa na Tenisowej nosząca na elewacji ślady ostatniej wojny © teich

Oś ulicy Kazimierzowskiej to moja ulubiona trasa wylotowa ze Śródmieścia w kierunku Piaseczna.
Po drodze jeszcze brakujące do kolekcji kościoły na Domaniewskiej:
Kościół przy ulicy Domaniewskiej © teich

i na Gotarta:
Kościól na Służewcu © teich

Potem pojechałem przez Kłobucką i Poleczki na Grabów- by odwiedzić współczesny kościół, przy którym umieszczono waypointa.
Kościółek na Grabowie z końca lat 90tych ubiegłego wieku © teich

Uwaga Taneczna w remoncie, przejazd szosówką bardzo trudny. reszta to już jazda bez zatrzymania do domu. W Mysiadle olałem zakazy rowerowe na Puławskiej. Nie wiem , po co zostały postawione, nie słyszałem o żadnym wypadku potrąceniu czy innym zdarzeniu na rowerzyście czy skuterowcu na tym odcinku pomiędzy Geodetów a Energetyczną.

Miejmy nadzieję,że ścieżka rowerowa nigdy nie powstanie na całej długości Puławskiej. Niestety nie byłaby ułatwieniem a utrudnieniem dla rowerzystów, którzy przed każdą przecznica musieliby wyhamowywać a potem się rozpędzać, a już nie daj Bóg ścieżkę w wersji kończącej się przed skrzyżowaniem i wznawianej za nim, co teoretycznie wymuszałoby pokonywanie przejść na piechotę.
A Tenisowa jest tak klimatyczna ,że warta zajechania.
- 16:59 sobota, 17 sierpnia 2013 | linkuj
Ten narożnik Litewskiej i Marszałkowskiej, choć należy do drugiej serii MDM był zbudowany jako jedne z pierwszych bloków MDM (blok 7C/7E) - ukończony w 1951 roku. Ale elewacja cztery lata później.

Widzę, że na Tenisową warto też wpaść, aby sfotografować całkiem ciekawy przykład modernizmu.
Kiedyś się przebijałem przez pociętą krawężnikami Szczekocińską pomiędzy Racławicką i Ursynowską.
oelka
- 21:11 piątek, 16 sierpnia 2013 | linkuj
Miedzy Geodetów, a Energetyczną jest ścieżka, to dlatego jest zakaz.
surf-removed
- 20:01 piątek, 16 sierpnia 2013 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa oryna