Piątek, 17 marca 2017

Dopracowo - Veturilo

Nie wiem jak długo moje miejsce pracy będzie się znajdowało na Siekierkach, dawnej wsi nadwiślańskiej, która z majątku Wilanów została włączona przez Niemców do Warszawy. Dziś Siekierki kojarzą się przede wszystkim z elektrociepłownią , czasem z trasą szybkiego ruchu. Mi się kojarzą z obowiązkami zawodowymi. I sanktuarium, w którym jeszcze nie byłem, ale niemal codziennie widuję z mostu nad jeziorkiem Czerniakowskim (przynajmniej tak długo jak drzewa nie dostaną liści).
A okolica okazuje się być całkiem sympatyczna- taki głębszy oddech od trotuarów stołecznego miasta.Urok niewielkich enklaw osiedli jeszcze przedwojennych skłania mnie do głębszego przejrzenia warszawskiego przewodnika po miejscach nieznanych i znanych w wydaniu kolegi Oelki.
Żebym jeszcze dysponował takim nadmiarem czasu by zapoznać się z tym wszystkimi ciekawostkami, których zapewne nie szczędzi ta okolica. Na razie spróbuję intensywnie rozeznać podział administracyjny – gdzie Sadyba, gdzie Czerniaków, gdzie Siekierki, gdzie Sielce a gdzie Augustówka. Kiedyś to były samodzielne wsie , więc każda z nich musi mieć wyraźne granice, zapewne nie do zauważenia w dzisiejszej zurbanizowanej Warszawie, ale jakiś plan musi gdzieś być do znalezienia.