Piątek, 17 kwietnia 2020

Podwarszawskie Żuławy

Miałem ponad 2 godziny oczekiwania na Ż więc postanowiłem trochę pokręcić się po zielonej Warszawie, a ogólniej rzecz biorąc po terenach zamieszkiwanych długo przez olendrów. Stąd i te przywołane w tytule Żuławy. I tu też jest podmokło i płasko i tu są ślady pamięci po tych osadnikach. Poza tym sporo rowerzystów, wielu w maseczkach, czyli jednak zdyscyplinowanych.
Wałem Zawadowskim na południe, miło,że budowlańcy udostępnili przebicie pod konstrukcjami ciągle budowanych mostów. © teich
Zazielenianie hałdy popiołów z EC Siekierki, pierwszy raz objeżdżam ją od strony zachodniej, zwykle jechałem wałem Wisły © teich
Ostatnie pamiątki po menonitach
Ostatnie pamiątki po menonitach © teich
Wilanówka   z mostku na ulicy Sągi
Wilanówka z mostku na ulicy Sągi © teich

A ja odkąd jeżdżę na Żuławy ( te prawdziwe), a to już ponad 40 lat, nie spotkałem żadnego wiatraka, domy podcieniowe w minimalnych ilościach. Najczęściej pruskie budownictwo z czerwonej cegły i niezliczone ilości rowów i cieków.
- 10:19 wtorek, 21 kwietnia 2020 | linkuj
Z Olędrami kojarzą mi się m.in. wiatraki, czyli młyny oraz piękne, duże drewniane domy podcieniowe :)
malarz
- 18:47 poniedziałek, 20 kwietnia 2020 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa widza