Środa, 11 maja 2022 Kategoria wwsW

do i odpracowo +wwsW

Tym razem trochę więcej ale prawie wyłącznie sztuczne zbiorniki :
Bernardyńska Woda będąca dziś separowaną częścią fosy fortu Piłsudskiego. Ciągnąca się ona wzdłuż  Idzikowskiego od Powsińskiej do alei Sikorskiego, a na jej zachodnim brzegu jest wysoki wał ziemny, który bynajmniej jest elementem fortecznym a jedynie okrywa rurociągi cieplne  z nieodległej elektrociepłowni Siekierki.
Bernardyńska Struga- jeśli jest woda to tylko pochodząca z opadów
Bernardyńska Struga- jeśli jest woda to tylko pochodząca z opadów © teich
Bernardyńska Struga- trzcin, trzciny, trzciny
Bernardyńska Struga- trzcin, trzciny, trzciny © teich
Staw Arkadia musi być na tyle głęboki, że utrzymują się w nim ryby, na co wskazują zasiadki wędkarzy. © teich
Staw nr 1 pod Królikarnią
Staw nr 1 pod Królikarnią © teich
Staw nr 2 pod Królikarnią
Staw nr 2 pod Królikarnią © teich
Najbardziej znany i chyba największy ze stawów na Potoku Służewieckim
Najbardziej znany i chyba największy ze stawów na Potoku Służewieckim © teich
Staw Wyścigi - jak widać lustro wody mocno obniżone
Staw Wyścigi - jak widać lustro wody mocno obniżone © teich
Objechałem teren wyścigów dookoła z zamysłem poznania i zobaczenia zespołu dworskiego Wyczółki- niestety bramy , i zadrzewienia uniemożliwiają zobaczenie czegokolwiek poza stawem przy dawnym dworze.
Tyle można zobaczyć z zespołu dworskiego Wyczółki
Tyle można zobaczyć z zespołu dworskiego Wyczółki © teich
Staw przy zespole dworskim Wyczółki
Staw przy zespole dworskim Wyczółki © teich
Od wyczółek pojechałem po raz drugi w stronę jeziora Zabłockiego. Tym razem udało się dojechać , ale efekt poniżej oczekiwań. Jezioro tak zarosło trzciną, i się wypłyciło ( lub zostało osuszone w trakcie budowy POW), że poza łanem trzcin nie widać wcale wody.
Staw Zabłockiego- drugie podejście udane, ale wody w nim nie widać wśród dominujących trzcin © teich
Od Jeziora Zabłockiego postanowiłem przejechać na drugą stronę POW wiaduktem ale nie w ciągu ulicy Kujawiaka, ale w ciągu Hołubcowej. Zupełnie pusto na tym wiadukcie, ale dla tych co nie chcą podjeżdżać pod wiadukt można boczkiem pojechać  ( na planie droga Karnawał) do wiaduktu łącznicy kolejowej metra, tam również jest z boku torów kładka, która łatwo przebić się nad POW. Pojechałem tamtędy by dotrzeć do Stawów Szyja. Niestety ze względu na wygrodzenia, zakrzaczenia, zachwaszczenia, i pokrzywy w pewnym momencie zaprzestałem eksploracji i wycofałem się. Nie za bardzo mam pomysł kiedy tu powrócić, wszak roślinność będzie coraz bardziej wybujała.