Środa, 24 września 2014

Wypad do Tarczyna

Rano temperatura ujemna zaskoczyła mnie i wielu innych. inni skrobali szyby w samochodach , ja martwiłem się by nie podziębić zatok i uszu. jakoś przeżyłem , choć chłodno mi było potem cały dzień. Po powrocie do domu okazało się ,że trzeba pędem gnać do Tarczyna. Oczywiście wybrałem rower, do Tarczyna jeszcze na ostatnich promieniach słońca, powrót już we wczesnowieczornym chłodzie. Jeszcze zdążyłem zajechać na leżąca na uboczu stację kolejowa w Tarczynie.
Budynek stacyjny od strony ulicy dojazdowej
Budynek stacyjny od strony ulicy dojazdowej © teich

Budynek stacji Tarczyn - widok od strony torów
Budynek stacji Tarczyn - widok od strony torów © teich

Perony ruchu osobowego , a w zasadzie bezruchu osobowego - stacja Tarczyn
Perony ruchu osobowego , a w zasadzie bezruchu osobowego - stacja Tarczyn © teich

Stacja Tarczyn żyje i chyba ma się dobrze. To tutaj dochodzą transporty z kruszywem na budowy dróg w zachodnich i południowych okolicach Warszawy. W chwili obecnie głównie ładunki na obwodnice Raszyna. Pod koniec zimy dochodzi również ruch wywozowy drewna z okolicznych lasów do papierni.

Rampa towarowa tętni życiem w większości to rozładunki kruszywa do podbudowy dróg oraz miejscowej betoniarni © teich
A poniżej przykład,że na linii 12 jest ruch pasażerski nie tylko w postaci pociągów KM pomiędzy Czachówkiem i Góra Kalwarią. Pomiędzy 18.20 a 18,25 zawsze przelatuje tędy jakiś pociąg dalekobieżny. Jaki - nie wiem, ale to z całą pewnością ruch rozkładowy  i z pasażerami widocznymi w oknach.

Jest ruch pasażerski na linii nr 2- skład TLK może IC przelatuje przez teren stacji Tarczyn © teich