Niedziela, 28 września 2014

Miłomłyn -Karnity i abarot

To miał być wypad do Zalewa nad jeziorem Ewingi. Wypad na pożyczonym z hotelu rowerze, który w miarę starannie wybierałem. Niestety na pierwszym podjeździe okazało się ,że przerzutki nie działają prawidłowo i jazda pod całkiem "sympatyczne" kolejne podjazdy jest generalnie niesłychanie męcząca. Brak mapy i rozeznania w terenie spowodował,że wybrałem zastępczo kierunek na hotel Zamek Karnity. Piękna pogoda sprawiała ,że często zatrzymywałem się na fotostopy korzystając zarówno z mojej prymitywnej komórki jak i równie prymitywnego aparatu, który od wielokrotnego wysuwania i wsuwania obiektywu padł 500 metrów przed celem.
okolica bardzo mi się spodobała, bardzo lubię popruskie klimaty, zrobię wszystko by tu powrócić
.Kościół w Miłomłynie, nie podchodziłem bliżej trwała msza a ja wyglądałem jak żebrak przy  eleganckich wiernych
Kościół w Miłomłynie, nie podchodziłem bliżej trwała msza a ja wyglądałem jak żebrak przy eleganckich wiernych © teich
Fragmenty murów miejskich przyległe do kościoła- jedyne miejsce gdzie pozostały zachowane do dziś, choć kiedyś okalały całe miasto © teich
Typowy dom pruski licowany czerwoną cegła klinkierową
Typowy dom pruski licowany czerwoną cegła klinkierową © teich
Inny rodzaj typowego budownictwa pruskiego, tym razem z wyprawą cementowo wapienną © teich
Widok na kanał ulgowy obchodzący śluze Miłomłyn. Jachtem można przypłynąc aż do knajpy , a jak zagadałem obsługa wynosi wprosta na jachty zamawiane dania. Tu też mi się podobało choć to samo centrum Miłomłyna i ruch całkiem spory porówn © teich
-ując do innych części miasta (miasteczka).Przepraszam za przewrócone zdjęcie, w edytorze otwierało się normalnie.
Śluza Miłomłyn widok w stronę górnej wody czyli jezior Ilińsk i Rudej Wody w kierunku Elbląga i Jezioraka w Kierunku Iławy © teich
Kanał Elbląski widziany z mostu nad śluzą Miłomłyn w kierunku Jeziora Drwęckiego © teich
Kapliczka przed Bynowem, w cieniu, za to pola w pełnym wczesnojesiennym słońcu, a okolica pofałdowana! © teich
Tak się bawią, ta księ bawią dzieci w By no wie! Wiejski plac zabaw, ale równiez kilka boisk do różnych dyscyplin © teich
Rozległe pola widziane z drogi na Karnity
Rozległe pola widziane z drogi na Karnity © teich
Tak wielu krów w jednym miejscu nie widziałem już od dawna - łąka niedaleko Karnit © teich
Kanał Iławski widziany w kierunku płynięcia na Jeziorak, wielka cisza rozkosz dla ciała , ucha i duszy © teich
Światowo nawet na mazurskim uboczu! Ostrożnei tylko z literką
Światowo nawet na mazurskim uboczu! Ostrożnei tylko z literką "W", która w językach wywodzących się z romańskiego nie jest często wykorzystywana © teich
Przeglądając grafiki w goglach okazuje się ,że być może z tym "W' to jakaś niewidzialna ręka pomogła , wszak kiedyś ta tablica życzyła poprawnie szczęśliwej podróży
Zamek Karnity- obecnie wykorzystywany jako obiekt hotelowy nawet z rodzaju SPA, okolica super, ale smród przypalonego tłuszczu walący z jadalni i kuchni  dyskwalifikuje dla mnie ten hotel na przyszłość
Zamek Karnity- obecnie wykorzystywany jako obiekt hotelowy nawet z rodzaju SPA, okolica super, ale smród przypalonego tłuszczu walący z jadalni i kuchni dyskwalifikuje dla mnie ten hotel na przyszłość © teich