Piątek, 3 października 2014
Październikowe słoneczne dni...
..potrafią zaskakiwać ciepłymi chwilami, dziś zostałem zaskoczony in minus. Rano oczywiście ubrany na cebulkę łagodnie zniosłem te -2 stC, ale liczyłem ,że po południu będzie ich ze 20. A tu tylko 13, Zmniejszam prędkość by nie pocić pleców i nie złapać jakiegoś stanu zapalnego w krzyżu. Zaczynam tryb jazdy spokojnej i od razu podróż wydłuża się o bez mała 15 minut.
Na dokładkę dwa z ustrzelonych wczoraj zdjęć:
Lokomotywa elektryczna a koła ze szprychami. Jak w rowerze elektrycznym © teich
Ta rura po prawej to ujście piaskownicy, wykorzystywanej do ograniczenia uślizgu kół podczas ruszania lokomotywy.
Koło powyżej należy do elektrowozu CD 163 najętego przez Przewozy Regionalne. Ten konkretny elektrowóz został ochrzczony imieniem "Kamila" © teich
Zawsze mnie śmieszyły okrągłe okienka burtowe w lokomotywach ET42. Normalnie jak w sraczu. A tu widzę ,że czeska Skoda też miała takie poczucie estetyki w produkowanych lokomotywach.
Na dokładkę dwa z ustrzelonych wczoraj zdjęć:
Lokomotywa elektryczna a koła ze szprychami. Jak w rowerze elektrycznym © teich
Ta rura po prawej to ujście piaskownicy, wykorzystywanej do ograniczenia uślizgu kół podczas ruszania lokomotywy.
Koło powyżej należy do elektrowozu CD 163 najętego przez Przewozy Regionalne. Ten konkretny elektrowóz został ochrzczony imieniem "Kamila" © teich
Zawsze mnie śmieszyły okrągłe okienka burtowe w lokomotywach ET42. Normalnie jak w sraczu. A tu widzę ,że czeska Skoda też miała takie poczucie estetyki w produkowanych lokomotywach.
- DST 32.00km
- Czas 01:24
- VAVG 22.86km/h
- Temperatura 13.0°C
- Sprzęt Basso
- Aktywność Jazda na rowerze
Komentarze
Lokomotyw z okrągłymi oknami w przedziale maszynowym jest znacznie więcej. Czesi mają duże doświadczenie w ty względzie. Pierwszy ich seryjny elektrowóz E499.0 (potem CD 140) "Bobina" miała okrągłe okna. Kolejne serie miały już prostokątne. W latach 70. powrócono w niektórych seriach ponownie do okrągłych okien. Między innymi w serii 163.
Rumuni wyprodukowali lokommotywy spalinowe dla kolei wschodnioniemieckich (DR - seria 119) nazywane U-bootami. Te również miały okrągłe okna w przedziale maszynowym.
Okrągłe okna w przedziale maszynowym posiada też "kultowa" jak to się mówi lokomotywa produkowana przez NOHAB na licencji amerykańskiej, AA16 znana jako seria MY na DSB, lub M61 w MAV. oelka - 09:28 sobota, 4 października 2014 | linkuj
Rumuni wyprodukowali lokommotywy spalinowe dla kolei wschodnioniemieckich (DR - seria 119) nazywane U-bootami. Te również miały okrągłe okna w przedziale maszynowym.
Okrągłe okna w przedziale maszynowym posiada też "kultowa" jak to się mówi lokomotywa produkowana przez NOHAB na licencji amerykańskiej, AA16 znana jako seria MY na DSB, lub M61 w MAV. oelka - 09:28 sobota, 4 października 2014 | linkuj
Gdzie "znalazłeś" -2 stopnie? Na moim termometrze nie było nawet +2 tylko wyżej. Nie strasz mnie przymrozkami, bo nie chce mi się jechać na działkę żeby zakręcić wodę. Tym bardziej, że rowerem za daleko :)
jolapm - 18:17 piątek, 3 października 2014 | linkuj
Komentuj