Poniedziałek, 15 maja 2017

Nadarzyn-Brwinów-Błonie-Leszno-Kampinos- Brochów- Wyszogród-Sochaczew

Od naprawdę bardzo dawna próbowałem odwiedzić na rowerze Leszno. I wczoraj nadeszła w końcu ta możliwość a jak Leszno to i Kampinos i Brochów i Wyszogród. Całkiem miła wycieczka, dzięki której poznałem, że krajoznawcy na rowerach są mile widzianymi i oczekiwanymi gośćmi. Podziękowania dla pani wójt z Kampinosu za miła rozmowę, zainteresowanie i gościnność, przepraszam, za odmowę wypicia herbaty- czas i droga nagliły a nie byłem pewien stabilności pogody. Podziękowania dla pana z Muzeum Wisły w Wyszogrodzie za wyjaśnienie co gdzie i jak można zobaczyć, którędy dojechać i czego oczekiwać przy okazji kolejnej wizyty. Podziękowania dla pani z Muzeum Bitwy nad Bzurą w Sochaczewie za życzliwość i oferowaną pomoc. Oraz bezimiennym władzom Brochowa dziękuję za to jak wygląda okolica bazyliki, oczarowało mnie tamte miejsce, i za skrót przez Bzurę do Wyszogrodu z pominięciem Śladowa przez rozległe łąki ponad którymi skowronki i inne ptactwo znakomicie podkreślało radość z obcowania z przyrodą. W takich chwilach jestem pełen uznania dla Stwórcy za świat , który nam dał.
Natomiast słowa „Poprawcie się” kieruję do władz Błonia, gdybym nie wiedział gdzie szukać w życiu nie odnalazł bym żadnego z dwóch pozostałości grodzisk. Miejscowi nie wiedzą , oznaczeń brak. Tak , wiem, że Blonie to polska stolica tirostwa i wszystko inne co nie jeździ ciężarówką paszoł won, ale jednak Błonie to miasto wiekowo ponad dwa razy starsze od Warszawy.
Pierwszy przystanek przy kościele w Nadarzynie, to jeden z zaległych Nepomucenów, widoczny jest po lewej stronie na wysokim cokole © teich
Przystanek drugi- Brwinów, głównie ze względu na kościół pw. św. Floriana, ale również w oczy rzucił się niebanalny mural © teich
I rzeczony kościół pw. św. Floriana w Brwinowie
I rzeczony kościół pw. św. Floriana w Brwinowie © teich
Przystanek nieplanowany - OSP w Biskupicach , na ścianie rzeźba patrona strażaków świętego Floriana. Panom strażakom również dziękuję za możliwość wejścia na teren podczas przygotowań do jakiejś zaplanowanej uroczystości © teich
Przystanek nr 3 po poszukiwaniach dojazdu w końcu trafiłem na polna dróżkę prowadzącą wprost do grodziska Łysa Góra  pod Błoniem
Przystanek nr 3 po poszukiwaniach dojazdu w końcu trafiłem na polna dróżkę prowadzącą wprost do grodziska Łysa Góra pod Błoniem © teich
Pałąc Łuszczewskich w Lesznie
Pałąc Łuszczewskich w Lesznie © teich
Wiklinowy jeleń pod siedzibą urzędu gminy w Lesznie
Wiklinowy jeleń pod siedzibą urzędu gminy w Lesznie © teich
A może to łoś? Wszak łosie są symbolem Kampinoskiego Parku Narodowego.
Skromy budynek urzędu gminy Kampinos , ale pani wójt o wielkim sercu. Serdecznie dziekuję i pozdrawiam © teich
Rozłożysty dąb poświęcony Janowi Pawłowi rośnie II vis'a'vis drewnianego kościoła © teich
Z Kampinosu oczywiście jechałem do Brochowa przez Żelazową Wolę ale te nowe mury od strony drogi jakoś zniechęciły mnie do zatrzymania się, kiedyś odwiedzę tę miejscowość razem z rodziną ale w trakcie eskapady samochodowej.
Przystanek nr 6- bazylika w Brochowie, wszędzie przedstawiana jako sztandarowy przykład obronnego budownictwa sakralnego. Fantastyczne miejsce w tym czasie o tej porze.. Tony Halik zwiedził pół świata a ciekawe czy tutaj zawitał? © teich
Jeden z najfajniejszych opunktów widokowych w Wyszogrodzie. Przynajmniej zadbany i czysty.. Trele ptaków głuszyły nawet huk transportu ciężarowego przetaczającego się po moście © teich
Trasa nr 50 przekracza Wisłę, nikomu nie p[olecam jazdy rowerem wzdłuż tego ciągu tranzytowego © teich
Niektóre miejscowości w Polsce mają tak pieszczotliwe nazwy
Niektóre miejscowości w Polsce mają tak pieszczotliwe nazwy © teich
Ruiny sochaczewskiego zamku na wysokim brzegu Bzury