Niedziela, 27 sierpnia 2017

Las Kabacki wte i wewte i jeszcze w poprzek

Mieliśmy pojechać na omegę do Zegrza , jednak zbyt długi niedzielny sen i przeciągające się śniadanie spowodowało dynamiczną zmianę planów. Wybór padł na rowerowanie - warianty były dwa- brzegiem Wisły do Wilanowa oraz penetracja Lasu Kabackiego. Wariant pierwszy upadł  ze względu na wzmagający się wiatr. Na planie pozostał  rezerwat Las Kabacki.
Las Kabacki wte i wewte i jeszcze w poprzek i w poprzek odwrotnie zjechany został rodzinnie. Okazało się, że ścieżki tam doskonałe do przemierzania na rowerze a tłok na niektórych odcinkach taki ,że nie można było jechać obok siebie, bo spacerowicze, bo inni rowerzyści z naprzeciwka, bo dzieci i niejednokrotnie ściganci. Jak w tym wszystkim mają się pomieścić jeszcze sarny i dziki?
Krzyż na końcu Nowoursynowskiej przed wjazdem w kompelk leśny
Krzyż na końcu Nowoursynowskiej przed wjazdem w kompelk leśny © teich
Roewrzyści i rowerzystki w dużej ilości,  nie miałem świadomości ,że krążenie po Lesie Kabackim jest tak bardzo popularne
Roewrzyści i rowerzystki w dużej ilości, nie miałem świadomości ,że krążenie po Lesie Kabackim jest tak bardzo popularne © teich
Dąb kabacki
Dąb kabacki © teich
Krzyż i kamień na miejscu upadku Iła 76 Kościuszko
Krzyż i kamień na miejscu upadku Iła 76 Kościuszko © teich
Bardzo wdzięczne bagienko i do tego bez komarów
Bardzo wdzięczne bagienko i do tego bez komarów © teich
Tablica upamiętniająca miejsce straceń Polaków w Lesie Kabackim
Tablica upamiętniająca miejsce straceń Polaków w Lesie Kabackim © teich
Wysforowałem się na prowadzenie przed wszystkimi rowerzystami, spacerowiczami i  biegaczami i oto panorama lasu bez ludzi
Wysforowałem się na prowadzenie przed wszystkimi rowerzystami, spacerowiczami i biegaczami i oto panorama lasu bez ludzi © teich
Zając w słonecznikach, ale tuż przy zagonie kapusty, pomimo to jakiś taki chudy
Zając w słonecznikach, ale tuż przy zagonie kapusty, pomimo to jakiś taki chudy © teich
A na polanie powsińskiej jakiś jubel, z muzyką słyszalną na 100 metrów, po drodze mijała nas straż miejska czyżby miała kogoś uciszyć?
Krótka konstatacja:
- Las Kabacki wydaje się z perspektywy Puławskiej większy niż jest naprawdę, pokonanie go w osi północ-południe to koło kwadransa,
- ścieżki leśne są gładkie, mało jest błota a piachu prawie wcale, korzenie mało dokuczliwe i wyłącznie w południowym skraju lasu w okolicach ścieżki biegnącej przy Jagielskiej
- zaskakująca mnie ilość korzystających z tego lasu, to w zasadzie już jest park a nie rezerwat, oczywiście im dalej na południe tym frekwencja spada, ale pojawiają się ściganci na ich terenowych rowerach z kołami o szerokości 2,5 cala
- polana w Powsinie to zupełny folklor, ciekawy teren badań dla socjologów - co robi na łonie przyrody Polka z Polakiem i Polaczkami w czasie wolnym