Czwartek, 3 maja 2018

Wiwat maj , piękny maj, dla Polaków błogi raj

Dawno mnie nie było w Górze Kalwarii i to było impulsem by w te piękne majowe przedpołudnie odwiedzić tę miejscowość.
Wiadukt nad przyszła obwodnicą Góry Kalwarii
Wiadukt nad przyszła obwodnicą Góry Kalwarii © teich Ponadto chciałem zdobyć dziesięć punktów odwiedzając kościół pobernardyński.
Wnętrze kościoła pobernardyńskiego- Góra Kalwaria
Wnętrze kościoła pobernardyńskiego- Góra Kalwaria © teich
W samej Górze trafiłem na przygotowania do złożenia wieńców pod pomnikiem Piłsudskiego. trwało to dłuższą chwilę, dzięki czemu mogłem odwiedzić otwarty kościół i wrócić akurat gdy formował się korowód do poloneza.
Uroczystości trzeciomajowe pod pomnikiem Józefa Piłsudskiego w Górze Kalwarii - składanie wieńców. © teich
Uroczystości trzeciomajowe pod pomnikiem Józefa Piłsudskiego w Górze Kalwarii - jakaś grupa folklorystyczna © teich
Uroczystości trzeciomajowe pod pomnikiem Józefa Piłsudskiego w Górze Kalwarii - formowanie korowodu © teich
Uroczystości trzeciomajowe pod pomnikiem Józefa Piłsudskiego w Górze Kalwarii - i ruszyli © teich
W pierwszej parze burmistrz Dariusz Zieliński, ten z partnerką w zielonym serdaku.
Pani w różowym zachęcała mnie do dołączenia się , nawet z rowerem.
Siostra zakonna pląsała całkiem żwawo, czego nie można powiedzieć o księdzu, który w ostatnie parze po prostu kroczył dostojnie.
Po obejrzeniu korowodu sunącego polonezem na rynek pojechałem ulicą świętego Antoniego do źródełka.
Zrewitalizowane, choć podobno nie do końca , źródło świętego Antoniego
Zrewitalizowane, choć podobno nie do końca , źródło świętego Antoniego © teich
Stamtąd udałem się na kalwaryjskie błonia odwiedzić drugi z pomników związanych z Piłsudskim i  z walkami wojny 1920 roku.
Błonia kalwaryjskie - pomnik pamięci Józefa Piłsudskiego
Błonia kalwaryjskie - pomnik pamięci Józefa Piłsudskiego © teich
A tu treść wyryta w kamieniu
A tu treść wyryta w kamieniu © teich
i większy plener kopca z pomnikiem
i większy plener kopca z pomnikiem © teich
Po drodze przejście przez teren budowy obwodnicy Góry Kalwarii - niestety upaćkałem rower w błocie. Pogoda niczym w lipcu, rowerzystów całe mnóstwo. Ciężarówek wcale, chyba mają zakaz jazdy .