Środa, 13 czerwca 2018

Do i odpracowo

Dziś wyjechałem do pracy wcześniej niż zwykle. Okazało się, że te 10 minut różnicy daje w efekcie luźniejsze drogi i , krótsze kolejki aut oczekujących na zmianę świateł, więc i bliższe podjechanie rowerem do lampy.  A i godzina była na tyle wczesna ,że po drodze minąłem tylko jedną rowerzystkę spieszącą do Warszawy, gdy zwykle w tym kierunku można naliczyć co najmniej dziesięcioro dojeżdżających do Wawy na rowerach.Przy okazji zerknąłem na ciągle wykańczaną cerkiew pw. świętej Sofii Mądrości Bożej. Z zewnątrz imponuje kubaturą ta najnowsza cerkiew Warszawy, ale obrządek chyba nie prawosławny tylko bizantyjski wszak kopułę zwieńcza krzyż bez poprzeczki. Czyżby populacja Ukraińców była już tak duża ,że tworzą na obrzeżach stolicy samodzielną parafię?. Tuz obok po lewej stronie w drewnianym baraku sprawuje  się od kilku miesięcy ofiarę mszy świętej. Nie widać go na zdjęciu- zasłania przejeżdżający autobus i  drzewa.
Jako ciekawostkę mogę dodać ,że ze względu na dużą liczbę Ukraińców pracujących w sadach Grójecczyzny w kościele  Miłosierdzia Bożego w Grójcu są również odprawiane nieregularnie msze w obrządku grekokatolickim.. Nie znam szczegółów,  znam to ze słyszenia.
Cerkiew parafi pw świętej Sofii Mądrości Bożejna ulicy Puławskiej w Warszawie
Cerkiew parafi pw świętej Sofii Mądrości Bożejna ulicy Puławskiej w Warszawie © teich
Przy okazji widać, że jak przystało na poprawnego cyklistę poruszam się nie po ulicy ale wyznaczonej ścieżce rowerowej. Choć nie jest do końca komfortowa to jakoś tak się przyzwyczaiłem, że ten nią do samego sellgrosa, potem już asfaltem Puławskiej.
Choć kolega Oelka pisał o tym ,ze w roku 2018 ma być oddana droga rowerowa wzdłuż Puławskiej aż do granic Warszawy to na tą chwilę chyba została ona doprowadzona od strony Mokotowa do ulicy Poleczki wzdłuż ogrodzenia terenu wyścigów konnych i na tyle starczyło zapału ( a może i pieniędzy), ja mam nadzieję,że zanim zaczną dłubać dalej to zrobili by symetryczną drogę dla rowerów od Poleczki do Dolinki Służewieckiej ( a najlepiej do Wałbrzyskiej) na Puławskiej po stronie ursynowskiej.