Czwartek, 28 czerwca 2018

Tylko w jedno miejsce

Kiedy jadę krajoznawczo to zwykle mam rozpisane kilka, kilkanaście obiektów do zobaczenia. Tym razem był jeden, na który miałem ochotę od  czasu zdobywania okolicznościowej odznaki lotniczej.Chodziło o miejsce w lesie w okolicach Dłuówka, gdzie po ostrzelaniu lądował  przymusowo w młodniku bombowiec Łoś. Doczekałem się . Oto te miejsce:
Las w Dłutówku- pomnik pamięci polskicH lotników
Las w Dłutówku- pomnik pamięci polskicH lotników © teich
Makieta Łosia w skali 1:1została wykonana i odsłonięta w 2009 roku.
Makieta Łosia w skali 1:1została wykonana i odsłonięta w 2009 roku. © teich
Pomnik został posadowiony w miejscu gdzie zatrzymał się bombowiec po awaryjnym lądowaniu © teich
Polecam-robi wrażenie.

Domino - przejeżdżałem również i koło wymienionego przez ciebie młyna. Pod umieszczonymi tam parasolami było ze 20 osób, wrzało niczym w pasiece i nawet nie zatrzymałem się
Malarz- samolot na tamte czasy bardzo nowoczesny i jak się niestety okazało zupełnie nie dostosowany do pola walki. W wojnie obronnej nie miały wiele do roboty, a ponosiły spore straty bez osłony myśliwców. Jednak doświadczenia zebrane przy jego konstruowaniu otworzył również furtkę do tak ciekawych konstrukcji jak Wilk.
- 07:18 poniedziałek, 2 lipca 2018 | linkuj
Łoś z Aleksandrowa. W okolicy " Łosia" spodobał mi się młyn na Grabi ( Ldzań - Talar ), warto zobaczyć. Byłem w tych okolicach jesienią ale ostatnio myślałem wrócić.
domino83
- 06:33 piątek, 29 czerwca 2018 | linkuj
Jedno miejsce, ale za to jakie!
Mamy piękną i bogatą zarówno historię, jak i tradycję lotnictwa.
O udanej konstrukcji Łosia świadczy m.in. fakt podpisania wielu umów eksportowych na dostawę tego bombowca.
malarz
- 04:29 piątek, 29 czerwca 2018 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iasta