Czwartek, 5 września 2019

Spacer rowerowy po Nikiszowcu

Będąc służbowo w Katowicach w jednej z firm na Lwowskiej chciałem kupić pocztówkę i w nawigację wstukałem by doprowadziła mnie do najbliższej poczty. jakże pozytywnie zaskoczony byłem , gdy najbliższa była właśnie na placu w centrum kultowego Nikiszowca, znanego dotąd jedynie z filmowych przebitek gdy orkiestra górnicza w Barbórkę paraduje przez ciasne ulice między ceglanymi familokami. Dzięki stacji katowickiego odpowiednika Veturilo mogłem pożyczyć rower i zrobić krótki objazd tego ciekawego osiedla. Przy okazji rozwiała się wątpliwość czy na Nikiszowcu jest zieleń. Jest. Jest jej pełno na wewnętrznych dziedzińcach i podwórkach. Bardzo klimatyczne miejsce- bardziej spodobało mi się niż warszawska starówka. Przy okazji tym krótkim wyjazdem otworzyłem zdobywanie gmin w województwie śląskim - pierwsza z nich to miasto na prawach powiatu- Katowice.
Stacja rowerów miejskich w Katowicach- operator ten sam co w Warszawie.
Stacja rowerów miejskich w Katowicach- operator ten sam co w Warszawie. © teich
Nikiszowiec
Nikiszowiec © teich
Najsławniejsza ulica Nikiszowca
Najsławniejsza ulica Nikiszowca © teich
Tą wąską ulica przejeżdżają autobusy miejskie- Nikiszowiec żyje
Tą wąską ulica przejeżdżają autobusy miejskie- Nikiszowiec żyje © teich
Zieleń tez jest w Nikiszowcu- na wewnętrznych dziedzińcach
Zieleń tez jest w Nikiszowcu- na wewnętrznych dziedzińcach © teich
Nikiszowiec- ceglane familoki, czerono malowane wnęki okien
Nikiszowiec- ceglane familoki, czerono malowane wnęki okien © teich