Piątek, 24 lipca 2020

Na pola racławickiej wiktorii

Bardzo późno popołudniowy przejazd na pole upamiętniające wygraną bitwę kampanii insurekcji kościuszkowskiej. Jako mazur ( mazurzy to mieszkańcy Mazowsza, dziś  powszechnie myleni z mieszkańcami obecnych Mazur, do niedawna Prus)  z Mazowsza nie nawykłym do ciągłego podjeżdżania pod jakieś wzgórza. A tych w Małopolsce wszędzie dostatek. Umęczyłem się, choć nie mając licznika sądziłem ,że średnia będzie między 12 a 15 km na godzinę, a wyszła całkiem zacna. Głównie za sprawą  powrotu, gdy widząc rozbudowane chmury burzowe dokręcałem na maksa na każdym zjeździe. burzy nie było.
Małopolskie drogi, w górę , w dół, w górę, w dół, w górę....
Małopolskie drogi, w górę , w dół, w górę, w dół, w górę.... © teich
Tak zapamiętale kręciłem pedałami ,że nagle wyrosła tablica informująca, że jestem w województwie świętokrzyskim. Można przejechać przez miejscowość rozciągłą  na kilku kilometrach i nie zareagować? Można! No to powrót do Małopolski czyli znów pod górkę.