Niedziela, 27 czerwca 2021

Do kościoła w Gliniankach

W 2007 roku kupiłem mapę "Okolice Warszawy część zachodnia", której już dwa egzemplarze zużyłem podczas podróży krajoznawczych po Mazowszu, W tym samym czasie kupiłem również mapę " Okolice Warszawy - część wschodnia" I ta mapa poza oglądaniem była tylko raz w użyciu, podczas wycieczki do Wyszkowa. W niedzielę zdarzyła się okazja by użyć mapy poznając  bliskie okolice pomiędzy Sulejówkiem a Mińskiem Mazowieckim. Głównym celem był drewniany kościół pw. św. Wawrzyńca w Gliniankach, który osiągnąłem ok 10 co pozwoliło uczestniczyć tam we mszy.. Mam nadzieję, że to " przetarcie pozwoli mi w niedługim czasem lepiej spenetrować krajoznawczo okolice po Siedlce.
Nieużytki pod Chroślą
Nieużytki pod Chroślą © teich
Bura nieprzejrzysta woda Mieni w okolicach Rudej
Bura nieprzejrzysta woda Mieni w okolicach Rudej © teich
Drewniany zabytkowy kościół pw. św. Wawrzynca w Gliniankach- ostatnia msza przed wakacjami. © teich
Czystsza, bardziej wartka jest woda Świdra pod Gliniankami, unosi liczne na tym odcinku kajaki © teich
Przywykłem do tego ,że jak krowa to tylko czarno biała holenderka, a tu na łąkach Mazowsza spotkałem jakieś rasy "albinotyczne" © teich
Fragment świdra w Józefowie, nieco w górę rzeki było chyba jakieś kąpielisko, co wywnioskowałem po gwarze niosącym się od wody. © teich