Czwartek, 14 kwietnia 2022 Kategoria wwsW

trochę do i odpracowo wwsW - Staw Głęboki, Staw Nowe Ługi

Tym razem odwiedziłem dwa stawy w dzielnicy Ursynów na Jeziorkach , pierwszy to Staw Głęboki na zapleczu biurowca Baletowa Buisness Park.  Społecznicy ursynowscy toczyli z inwestorem zaciekłe boje by nie zasypać tego stawu i nie tworzyć jego kosztem dodatkowej kubatury. Wyszło całkiem ciekawie, staw jest zadbany, będzie ozdobą tej lokalizacji biurowej.
Staw Głęboki widziany na dziedzińcu Baletowa Business Park
Staw Głęboki widziany na dziedzińcu Baletowa Business Park © teich
Fasada południowo-zachodnia biurowca niemal wyrasta z wody
Fasada południowo-zachodnia biurowca niemal wyrasta z wody © teich
Drugi staw to miał być  staw Nowe Ługi, przy czym od razu wiedziałem, że może być kłopot z dotarciem. Nowe budynki, osiedla zamknięte, siatki, szlabany , ogrodzenia - tego się spodziewałem. Na szczęście ulica Ługi nie jest wewnątrz strzeżonego osiedla i tym samym dotarłem do ostatniej siatki, ze która widoczne było lustro wody tego stawu.
Staw Nowe Ługi - widoczny z zakończenia ulicy Ługi
Staw Nowe Ługi - widoczny z zakończenia ulicy Ługi © teich
Staw Nowe Ługi- jest co prawda za siatką, ale widać po jej przygięciu, że możńa się tam dostać bliżej wody- nie próbowałem, ostatecznie to prywatna włąsność. © teich

Chyba przepisy są trochę bardziej skomplikowane, O ile mnie pamięć nie myli, to jeśli woda jest przepływowa, to należy pozostawić brzeg nie zagrodzony, jeśli zaś woda jest bezodpływowa, to chyba jest większa swoboda w wygradzaniu. Teoretycznie Jeziorko Wilanowskie jest przepływowe, ale ogólnodostępny jest tylko brzeg od strony rezerwatu Morysin. Jednym słowem wol(d)na amerykanka.
- 13:22 piątek, 29 kwietnia 2022 | linkuj
Na jeziorach chyba nie można zagradzać dostępu do linii brzegowej. Szkoda, że przepis ten nie dotyczy stawów. Choć czy staw, to nie jest małe jezioro? :)
- 07:53 poniedziałek, 25 kwietnia 2022 | linkuj

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa sajaj