Wtorek, 26 września 2023 Kategoria znasz li ten kraj

Radomyśl Wielki i okolice

Taki mały wypad popracowy po terenach, które były dostarczycielem siły roboczej Centralnego Okręgu Przemysłowego.. Sam Radomyśl chyba najbardziej był związany z mieleckim przemysłem lotniczym. By to podkreślić w centralnym miejscu wsi umieszczony jest na postumencie samolot PZL M2. Poza tym jeszcze wpadły gminy Czarna, Lisia Góra, Radgoszcz.
W sumie nie ma co pisać tereny rolnicze czyli poorane pola, gdzieniegdzie jeszcze nie zebrana kukurydza, gdzieniegdzie zbierane mechanicznie kartofle, trochę lasów w okolicach Radgoszczy i wykręcone trochę ponad 50 km.
Stara Jarząbka kościół pw. świętych Piotra i Pawła
Nowa Jarząbka -kościół pw. Matki Bożej z Guadalupe © teich
Drewniany kościół św. Kazimierza w Radgoszczy
Drewniany kościół św. Kazimierza w Radgoszczy © teich

Toś mnie kolego zaskoczył ta bonitacją. Aż musiałem sięgnąć do wujka gugla by zobaczyć co zacz. Natomiast mogę potwierdzić, że akurat wybrana przeze mnie okolica nie ma zbyt wiele do zaproponowania- poza gładkimi asfaltami lokalnych dróg. O ile faktycznie nieopodal Radomyśła była jakaś wioska , z której pochodził Ignacy Łukasiewicz to jednak samych kiwonów nie spodziewałbym się w tym obszarze.
Swoją drogą 2022 był ustanowiony przez polityków rokiem Ignacego Łukasiewicza na okoliczność jego m.in. 200 urodzin. I taka przyszła mi refleksja do głowy , po co to się ogłasza takie "roki" gdy potem sami politycy mają to wszystko w 4 literach, a gdyby ich spytać o cokolwiek dotyczącego Ignacego Łukasiewicza to skończyło by się na sztampowym ,że był wynalazcą lampy naftowej.
- 08:41 wtorek, 3 października 2023 | linkuj
Przeprowadzałem kiedyś bonitację punktową regionu, która jasno wykazała, że obszar Płaskowyżu Tarnowskiego, który odwiedziłeś cechuje się niewielkimi walorami przyrodniczymi, ale i bez niej wyraźnie widać, że niewiele tu atrakcji :-) Z ciekawostek technologicznych, w Starej Jastrząbce minąłeś ukryte za drzewami i zabudowaniami czynne kiwony z ropą naftową.
MateM
- 13:20 poniedziałek, 2 października 2023 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa orzow