Wtorek, 9 lipca 2024 Kategoria wwsW

Do i odpracowo przez staw Łużek

Dawno tak mi się dobrze nie spało, dawno tak nie wstawałem wypoczęty, dawno tak poranna jazda nie sprawiała mi satysfakcji.
Kiedyś jeszcze w czasach najprostszych komputerków miałem okazję bawić się trochę programowaniem w języku basic ( było wtedy takie czasopismo Bajtek) na udostępnionym przez kolegę komputerze Sinclar ZX Spectrum, który sprezentowali mu rodzice mieszkający  wtedy ( połowa lat 80tych ubiegłego wieku) w Niemczech Zachodnich, gdzie zastał ich stan wojenny. Wtedy m.in wykonałem taki program , który po wprowadzeniu daty urodzenia i daty oczekiwanej pokazywał przebieg sinusoidy fizycznej i psychicznej.
Biorąc pod uwagę dzisiejsze samopoczucie to chyba obydwie te sinusoidy idą w moim przypadku w górę. Powrót miał się dokonać ponownie przez tereny nad Wisłą, ale w Sadyba Best Mall straciłem tak wiele czasu na oddawaniu odzieży i zawinąłem się przez tereny Mokotowa i Okęcia po to by odnaleźć Staw Łużek , który jest w Dawidach niedaleko węzła Lotnisko.
Tyle widać ze stawu Łużek, trzciny i zarośla.
Tyle widać ze stawu Łużek, trzciny i zarośla. © teich
Trochę poświęcenia i niestety niewiele widać poza niewielką przestrzenią  porastających wysoko trzcin. Lustra wody niestety nie zobaczyłem ale odhaczam kolejny zbiornik w ramach projektu wwsW
Z zapisków poczynionych przez lata pozostają mi do odwiedzenia w terenie: starorzecze Łosice ( poniżej pałacu natolińskiego, teren zamknięty niestety), łacha Stara Wisła (Wawer), Łacha Kuligowska (Wawer),  Zakole Wawerskie, Zalew Bardowskiego (Elsnerów), jezioro Bałsztele (Grochów), staw Czyste ( posesja prywatna Jeziorki), jezioro Torfy (teren leśny w Miedzeszynie),  staw Wenecja (gdzieś w Wawrze), Żabie Jezioro ( Wawer), staw Moczydło II ( osiedle zamknięte na Kabatach), sadzawka w Lesie Kabackim, Glinianka pod lasem na Jagielskiej ( niedostępne teren wojskowy), staw Belwederski (wiadomo gdzie), jezioro Lipkowskie ( Jagielska , teren zamkniętego osiedla), stawy Młocińskie (Bielany Tołwińskiego),stawy w parku Bródnowskim,  staw w parku Olszyna na Broniewskiego za kościołem św. Ducha,staw w parku Achera ( Włochy przy Dzieci Warszawy) staw w Poleczki Businnes Park, staw Szyja (koło węza lotnisko, trudny terenowo dostęp rowerem) , fosa Cytadeli, fosa fortu Bema i jeszcze raz glinianki Włościańskie i staw w Parku Mokotowskim, obydwa już odwiedzane ale były osuszone.
Zatem jak się dobrze zakręcić to może do końca sezonu rowerowego dam radę dotrzeć do wszystkich pozostałych dostępnych z zewnątrz.