Wtorek, 25 czerwca 2013

Wąskotorowe klimaty

Odnaleziona w jednej z książek fotka
Stacja Piaseczno Miasto-rok 1970 lokomotywa Ty5 nr 5242 © teich

wzbudziła potrzebę pomyszkowania po terenie dawnej stacji i parowozowni Piaseczno Miasto, drugim powodem była obchodzona w ostatnią niedzielę impreza z okazji 115 lecia kolei grójeckiej.
Na wagonie widoczny jeszcze plakat rocznicowy z długą listą sponsorów © teich

Nie byłem na tej imprezie bo wybrałem zlot rowerzystów z krainy Jeziorki. Poniżej kilkanaście fotek z dzisiejszego dnia - codzienna senność niemal opuszczonego dworca.
Lokomotywownia 1-szej klasy Kolei Dojazdowych w Piasecznie. Witamy © teich

Główny budynek stacyjny - dziś uzytkowany jako mieszkanai komunalne © teich

Krzyż przedhalą wagonowni © teich

A gdzieś tuttaj sfotografowano Ty5 w 1970 roku © teich

Piaseczno Miasto - budynki dawnej lokomotywowni dziś siedziba towarzystwa piaseczyńsko-grójeckiej kolei dojazdowej © teich

Piaseczno Miasto - hala lokomotywowni widziana od strony peronów © teich

W szklanym odbiciu © teich

Nie może zabraknąć widoków peronowych:
Na prawo wjazd w perony © teich

Tym razem nie czeka żaden skład osobowy a jedynie wagon gospodarczy, którym dowozi się do Runowa drewno na organizowane ogniska © teich

Opcji jazdy wiele. Na lewe lewo, na środkowe lewo, na wprost i w prawo na świat © teich

W niedzielę towarzyszyły gościom odwiedzającym imprezę obficie kwitnące lipy, dziś po porannej burzy niestety bez zapachu © teich

Oooo jakiś zapóźnony pasażer? © teich

Budyneczek przepompowni powszechnie mylony z niby zachowaną głowicą wieży wodnej tutejszej stacji, zapewne przez podobieństwo do głowic wież wodnych ze stacji w Tarczynie i w Grójcu © teich

A w środku nic ciekawego © teich

Wymienione wcześniej Towarzystwo zadbało nie tylko o odnowienie peronów ale również o stylowe latarnie. Muszę sprawdzić późną jesienią jak one świecą © teich

I mała dygresja przed kolejnym zdjęciem przeczytana na jednym z forów modelarskich. "Jaki jest stosunek semafora i tarczy sygnałowej? Jest natury seksualnej ona się kładzie gdy jemu się unosi" Coraz trudniej zrozumieć gdy na kolei w powszechnym użyciu są sygnały świetlne. Poniżej zachowane semafory stacyjne.
Jeden z semaforów wyjazdowych ze stacji Piaseczno Miasto © teich

I jeszcze kilka fotek z zaplecza:
Jak spojrzeć trochę dalej niż pierwszy plan pojawiają się ślady zapomnienia © teich

Rdza na szynach pojazuje ,że wykorzystanie tych torów jest symboliczne lub żadne © teich

Tu też rdza na szynach © teich

Choć coś się może jeszcze przetacza po tych torach, Te, które prowadzą do bramy drugiej od prawej noszą lśniące ślady kontaktu z kołami wagonów lub lokomotywy, © teich

A tu czysta podsypka, lśniące w smole podkłady i odbijające czystą stalą szyny © teich

Wewnętrzna uliczka - dojazd do budynku stacyjnego od ulicy Sienkiewicza © teich

Fotki napotkanego taboru innym razem.