Informacje

  • Wszystkie kilometry: 48914.14 km
  • Km w terenie: 3443.40 km (7.04%)
  • Czas na rowerze: 97d 06h 34m
  • Prędkość średnia: 19.40 km/h
  • Suma w górę: 7314 m
  • Więcej informacji.
baton rowerowy bikestats.pl

Moje rowery

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy teich.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Czwartek, 23 czerwca 2016

Na zarobek- stacja Czachówek Południowy

Tak jak napisał kolega Oelka w jednym z komentarzy długo wyczekiwana i wielokrotnie odkładana modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa Okęcie Kielce ruszyła późną jesienią ubiegłego roku i obejmuje w tym etapie modernizację w granicach WWK czyli do stacji Czachówek Południowy. Jest to stacja węzłowa, na której kończy bieg część pociągów od Warszawy jak również pociągi do Góry Kalwarii zmieniają swoje czoło.
Ma pecha platforma Obywatelska – bo ilość pracy , którą włożyli w tę modernizację jej urzędnicy jest niebagatelna, a laury spłyną na ich następców. Wybudowane zostaną liczne wiadukty nad torami kolejowymi , rozebrane perony wyspowe a na ich miejsce powstaną perony krawędziowe, , powstanie nowoczesny System sterowania ruchem kolejowym, wymieniona zostanie trakcja elektryczna i wiele wiele innych prac, które pozwolą na uzyskanie prędkości eksploatacyjnej na poziomie 160 km/h. Dziś kilka fotek ze stacji Czachówek Południowy. Do tej pory były tu dwa perony wyspowe – jeden dla ruchu tranzytowego prowadzonego na Radom , drugi dla pociągów kończących bieg i zmieniających kierunek jazdy. Ten drugi jest już rozebrany. Na zdjęciu widoczny dotychczasowy peron wyspowy pomiędzy torem 1 i 2, który jest obsługiwany tymczasowo z jednej strony, po drugiej trwa remont torowiska i trwa budowa wschodniego peronu.
Trwa budowa nowego peronu na stacji Czachówek Południowy. Ruch torem nie odbywa się- został zdjęty przewód zasilający, lina nośna, wieszaki i słupy trakcyjne pozostały na swoich miejscach
Trwa budowa nowego peronu na stacji Czachówek Południowy. Ruch torem nie odbywa się- został zdjęty przewód zasilający, lina nośna, wieszaki i słupy trakcyjne pozostały na swoich miejscach © teich

Widok na budowany nowy peron krawędziowy - widok w kierunku południowym
Widok na budowany nowy peron krawędziowy - widok w kierunku południowym © teich

Perony Czachówka Południowego będą miały długość 200 metrów ale z możliwością ich późniejszego wydłużenia o kolejnych 100 metrów. Ponadto planowane jest przejście podziemne zapewniające komunikacje pomiędzy obiema częściami wsi Gabryelin rozciętej linią kolejową. Jest to istotne nie tylko dla pasażerów kolei ale również np. dla dzieci uczęszczających do szkoły w Czachówku. Osoby na wózkach i z wózkami będą mogły korzystać z planowanych trzech wind.
Podniesienie prędkości szlakowej jest istotne by zachować konkurencyjność kolei na odcinku Kielce – Warszaw, gdy ruch samochodowy mknie na dużej części trasy wygodną ekspresówką, a znaczna część pasażerów przesiadła się w busiki, autobusy i do blblacarów. Dość powiedzieć ,że autobus już od 20 złotych dowiezie z Zachodniego do Radomia w ok. 2 godziny. Pociąg na tej trasie potrzebuje 2,5 godziny i kosztuje bez ulg ponad 20 zł.
Planowe zakończenie prac kolejowych to 20 miesięcy od ich rozpoczęcia (grudzień 2015), co nie znaczny, że wygodnie dojedzie się do Radomia. Będzie niestety kolejny etap modernizacji – od Czachówka do Warki a potem ( może w tym samym czasie) modernizacja i budowa drugiego toru na odcinku Warka Radom. A całą linia do Kielc kiedy będzie rzeczywiście szybka tak by bez problemu wsiąść z rowerem do pociągu i wysiąść w Górach Świętokrzyskich pojeździć i wrócić wieczorem?
Ja mam nadzieję, że poza nową infrastrukturą związaną z koleją będą też ułatwienia dla podróżnych pozostawiających swe samochody, rowery, skutery pod stacją. Żeby standardem nie były takie park&ride jak dotychczas.
Udogodnienia typu parking rowerowy z zadaszeniem byłoby wskazane przy każdym przystanku kolejowym. Czy projektanci się o to zatroszczą?
Udogodnienia typu parking rowerowy z zadaszeniem byłoby wskazane przy każdym przystanku kolejowym. Czy projektanci się o to zatroszczą? © teich
 Trochę lepiej wygląda częściowo zmodernizowany przystanek Czachówek Górny. Jest już jeden nowy peron .
Pierwszy z nowych peronów przystanku Czachówek Górny
Pierwszy z nowych peronów przystanku Czachówek Górny © teich
Wiata dla oczekujących na przystanku Czachówek Górny- szkoda że bez tylniej ścianki, nie stanowi żadnej ochrony przed wiatrem i zacinającym deszczem. A może jeszcze coś się zmieni?
Wiata dla oczekujących na przystanku Czachówek Górny- szkoda że bez tylniej ścianki, nie stanowi żadnej ochrony przed wiatrem i zacinającym deszczem. A może jeszcze coś się zmieni? © teich
  • DST 25.00km
  • Czas 00:53
  • VAVG 28.30km/h
  • Sprzęt Orkan
  • Aktywność Jazda na rowerze

Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa obiep
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]


Blogi rowerowe na www.bikestats.pl