Piątek, 11 sierpnia 2017

Vuelta Żuławia -cuarta etapa - Tczew

Jednym z wcześniej wybranych celów wycieczek był Tczew, miasto , które głównie kojarzy mi się z jednym z największych węzłów i przy okazji mostów kolejowych, z tym ,że moim celem nr 1 miało być muzeum Wisły . I nici. Muzeum Wisły otwierają dopiero od 10 , a ja pociąg do Elbląga miałem o 10.28 i nie było mi dane zapoznanie się ze zbiorami tej placówki. Natomiast bardzo atrakcyjną ofertę ma sąsiadka tego muzeum - fabryka sztuki, która obejrzałem dość pobieżnie ze względu na kilka grup kolonijnych , które szczelnie wypełniły pomieszczenia. Dzięki uprzejmości pana z ochrony poza kolejką zrobiłem sobie fotkę na tle kominiarzy, która została wysłana emailem na moje konto. Bardzo ciekawa inicjatywa i miła pamiątka.  Do Tczewa na pewno jeszcze wrócę turystycznie, bo muzeum Wisły to punkt na mapie krajoznawczej z rangą "must see". A przy okazji jest to dobry punkt wypadowy na Gniew, Pelplin, Kościerzynę czy nawet Grudziądz. Do zobaczenia Tczewie, jeszcze ja tu wrócę.