Informacje

  • Wszystkie kilometry: 46381.86 km
  • Km w terenie: 3182.30 km (6.86%)
  • Czas na rowerze: 91d 18h 50m
  • Prędkość średnia: 19.54 km/h
  • Suma w górę: 7314 m
  • Więcej informacji.
baton rowerowy bikestats.pl

Moje rowery

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy teich.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Wtorek, 25 września 2018

Szerokie tory w Świętokrzyskim

Mam duży sentyment do tej krainy, trasy są tutaj bardzo widokowe i dla cyklisty z płaskiego Mazowsza wymagające jeśli chodzi o liczne podjazdy. Choć wszystkie wcześniejsze wyjazdy były na granicy maja i czerwca to w tym roku jakoś do tej pory nie było okazji by zapuścić się z rowerem na górki i dołki Kielecczyzny. Niestety dzień , który wybrałem z niemal trzytygodniowym wyprzedzeniem okazał się być bardzo niekorzystny pogodowo. Przenikliwy chłód, silny wiatr z zachodu ( ale w Kieleckim to nie nowina ,że dmucha) nie napawały optymizmem W pierwszej kolejności oczywiście obowiązki zawodowe, które też poszłynadspodziewanie długo. Efekt taki ,że rower mogłem skręcić nie wcześniej niż o 14, co i tak dawało jeszcze szansę na przejechanie ok 60 kilometrów nim nastąpi raptowne przedwieczorne ochłodzenie. Nie traciłem zapału i czasu. Skręciłem rower i. I rozpadało się. Pedałowanie w takich warunkach nie miało sensu. Przeczekałem zatem deszcz l w samochodzie rozpoczynając lekturę kolejnej książki. Opady trwały prawie do15.30.Nastąpiła więc dynamiczna zmiana planu. Zamiast pętli tylko wyjazd tam iz powrotem by zobaczyć szerokie tory wybudowane wpołowie lat siedemdziesiątych XX wieku pozwalające na bezpośrednie przewozy kolejowe wtedy jeszcze z ZSRR do powstającej Huty Katowice. Byłem przy okazji ciekawy, czy będę wstanie patrząc na tor poznać ,że jest on szerszy niż wszystkie pozostałe. A może trafi się jakiś przejeżdżający skład?
Coraz bliżej torów...
Coraz bliżej torów... © teich
Linia 65 LHS -tory szerokie - bez trakcji elektrycznej.
Linia 65 LHS -tory szerokie - bez trakcji elektrycznej. © teich
Nasze standardowe tory z trakcją elektryczną - linia kolejowa nr 70
Nasze standardowe tory z trakcją elektryczną - linia kolejowa nr 70 © teich
Żaden pociąg się nie trafił, tory zobaczyłem, faktycznie są szersze niż standard naszej kolei. Nie mam tylko pewności czy gdyby zobaczył pojedynczy tor to prawidłowo bym go rozpoznał.
Kościół w Kargowej
Kościół w Kargowej © teich
By wjechac do Stopnicy trzeba podjechac pod górkę
By wjechac do Stopnicy trzeba podjechac pod górkę © teich
Gotycki kościół pod wezwaniem św. św. Piotra i Pawła w Stopnicy
Gotycki kościół pod wezwaniem św. św. Piotra i Pawła w Stopnicy © teich
  • DST 26.00km
  • Czas 01:15
  • VAVG 20.80km/h
  • Temperatura 13.0°C
  • Podjazdy 66m
  • Sprzęt Basso
  • Aktywność Jazda na rowerze

Komentarze
Tak, rzeczywiście chodzi o kościół w miejscowości Kargów. Ma on historię sięgającą średniowiecza, gdyż pierwotnym fundatorem kościoła był Kazimierz Wielki. Obecna bryła to kościół odbudowany po zawierusze wojennej, gdy uległ zniszczeniu będąc w strefie frontowej przyczółka baranowsko-sandomierskiego. Kościół pobudowany jest w najwyższym punkcie wsi ( jakby nie było wierni mają pod górkę do kościoła) a nieopodal jest kopiec ze świętym Józefem trzymającym na rękach Jezusa- wg informacji na tablicy informacyjnej kościoła to miejsce jest również otoczone czcią wiernych.
teich
- 13:28 wtorek, 9 października 2018 | linkuj
Kolejna interesująca wycieczka :)
Choć tematem przewodnim są tory, to moją uwagę przykuł kościół w Kargowie.
PS. Kargowa położona jest w woj. lubuskim, zaś w świętokrzyskim położony jest Kargów.
malarz
- 17:16 poniedziałek, 8 października 2018 | linkuj
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa przyl
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]


Blogi rowerowe na www.bikestats.pl