Czwartek, 29 lipca 2021

Jeszcze bardziej wschodnie Pomorze Zachodnie

Niczym himalaiści oczekiwaliśmy na okienko pogodowe. Okienko pogody rowerowej czyli deszcz nie pada, słońce nie prowokuje do wylegiwania się na plaży i watr nie urywa głowy. No i zdarzyło się, choć wiatr wiał silny, żeglarski. Tym razem rekonesans na wschód czyli do Jarosławca. Droga rowerowa za Darłówkiem Wschodnim wchodzi na mierzeję pomiędzy brzegiem Jeziora Kopań ( ładne widoki) a brzegiem Bałtyku (bardzo ładne widoki). Pierwsze ok 8 km to płyty ażurowe, ale jazda bardzo wygodna. Potem mostek rowerzystów nad dawnym ujściem Jeziora Kopań do Bałtyku, dziś już zasypanym piachem przez wiatr i fale. A mostek cyklistycznie kultowy, niczym ten przy ujściu Jeziorki do Wisły.Do tamtego suną pielgrzymki kolarzy z Warszawy, do tego suną wycieczki rowerowe cyklistów z Jarosławca i Darłowa Za daleki na przechadzkę , w sam raz na dojazd rowerem. Za mostkiem jeszcze kilkadziesiąt metrów po płytach a potem zaczyna się piękna gładka wstęga asfaltowej drogi rowerowej wiodącej najpierw przez lasek przed Wiciami, potem, przez same Wicie, potem przez lasek za Wiciami, potem bokiem wzdłuż DOLu w Rusinowie potem bokiem wzdłuż drogi dojazdowej do Jarosławca i szlus. Sam Jarosławiec to kolejna wioska na końcu świata, lub jak kto woli na końcu wybrzeża. Dalej wzdłuż Bałtyku się nie pojedzie ze względu na poligon , którego teren zaczyna się na wschodniej granicy Jarosławca i ciągnie niemal do Ustki. W Jarosławcu oczywiście wizyta w latarni morskiej i w muzeum bursztynu , malutkie, ale jak dla mnie bardzo atrakcyjne i pouczające. Przy okazji odwiedzin tej miejscowości zaliczona kolejna gmina. Powrót tą samą drogą z plażingiem przy mostku „cyklistów”. Co ciekawe gdy jechaliśmy tam, wiatr dzielnie pchał nas ku wschodowi, gdy wracaliśmy wiatr mocno zelżał pozwalając lżej toczyć się rowerom. A na koniec  by uniknąć ”atrakcji ” przedzieranie się przez most zwodzony łączący Darłówka pojechaliśmy do Darłowa i tam przekroczyliśmy Wieprzę poznając przy okazji miejscowy rynek i strzelisty kościół pw. Matki Bożej Częstochowskiej.