Piątek, 22 marca 2024

Nocna Rowerowa Droga Krzyżowa

Niestety pokonałem tylko siedem stacji drogi krzyżowej, w drodze do ósmej stacji w kościele w Zielonce  padła mi dokładnie pod kościołem św. Trójcy w Ząbkach  bateria w komórce a tym samym nawigacja z mapą pielgrzymki i z tekstami rozważań . Chwilę czekałem , czy nie nadjedzie ktoś kolejny , by mnie dalej poprowadził, ale po przerwie na popitkę i słodycze nikt  nie podjechał. A że nie znałem  terenów Ząbek, Zielonki i dalszych  musiałem się wycofać, kierując się na oświetlone warszawskie drapacze chmur i na dworzec Gdański , gdzie byłem 2 minuty przed odjazdem ostatniej kolejki S4 do Piaseczna. Z Piaseczna do domu wracałem już w rzęsistym deszczu, ale co mnie zaskoczyło spotkałem kilku pątników pokonujących pieszo drogę krzyżową (pierwsza w nocy!), Pierwszy w lecie pęcherskim jeszcze był przeze mnie nie rozpoznany, ot myślałem ,że mocno zapóźniony piechur, ale w Bogatkach spotkałem kolejną parę, a oświetlenie uliczne pozwoliło dostrzec, że niosą krzyż, kolejny pątnik spotkany był przeze mnie idący skrajem drogi przez las bogacki, kolejny modlił się na przystanku w Łosiu. A to wszystko w padającym deszczu i około 1 w nocy.
Stacja pierwsza- kościół w Raszynie Rybiu
Stacja pierwsza- kościół w Raszynie Rybiu © teich
Stacja druga- kościół w Gołąbkach
Stacja druga- kościół w Gołąbkach © teich
Stacja trzecia kościół w Latchorzewie
Stacja trzecia kościół w Latchorzewie © teich
Stacja piąta- kościół w Nowodworach
Stacja piąta- kościół w Nowodworach © teich
Stacja siódma- kościół drewniany na Głębockiej
Stacja siódma- kościół drewniany na Głębockiej © teich
  • Sprzęt szatyn Romek

Wiedziałem ,że parafia MB Wspomożenie Wiernych z Zalesia Dolnego organizowało tydzień wcześniej m.in ekstremalną drogę krzyżową do Niepokalanowa. Miałem wziąć udział na rowerze, ale mróz i wczesna godzina rozpoczęcia coś koło 3 w nocy, przegrały z lenistwem.
- 19:51 środa, 27 marca 2024 | linkuj
Wiem od córki, że jak co roku, w Piasecznie jest organizowana tzw. ekstremalna droga krzyżowa. W tym roku trasa miała 3 warianty, najdłuższa chyba 30 km. Kilka lat temu odbierałem zięcia z Niepokalanowa, bo tam była ostatnia stacja.
- 17:36 poniedziałek, 25 marca 2024 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ziejz