Piątek, 23 marca 2012

przez Baszkówkę, Wólkę Pracką i Złotokłos

Po piątkowych zakupach byłem objuczony jak wielbłąd ,ale to nie stanowiło przeszkody by wrócić przez Baszkówkę , Wólkę Pracką i Złotokłos. Pierwszy przystanek Baszkówka , w której w latach 90 tych spadł meteoryt określany jednym z piękniejszych w świecie. Jedyny napotkany człowiek , okazał się tubylcem i potrafił wskazać w przybliżeniu miejsce upadku. Został ustawiony stosowny łejpojnt, ale chwilę jeszcze zajmie opracowanie tekstu do niego.
pola wsi Baszkówka © teich

Potem krótki odcinek do niewielkiej wsi - Wólka Pracka, w której zaniedbane zabudowania gospodarcze po byłym pegeerze .
Resztki pegeeru w Wólce Prackiej © teich

„Ulica” Pałacowa- zdaje się ,że na pamiątkę istniejącego tu przed wielu laty dworu, w którym zgodnie z wieścią gminną przebywał sam Tadeusz Kościuszko..
ulica Pałacowa- Wólka Pracka © teich

Teren Wólki Prackiej pozostaje jeszcze do spenetrowania- gdzieś w najbliższych okolicach mieścił się kiedyś cmentarz z okresu I wojny, dziś nikt nie potrafi go wskazać ale ja go odnajdę. Póki jeszcze nie ma liści na drzewach i w miarę sucha wiosna . Może w najbliższy wtorek?
Na rozstaju dróg, gdzie przydrożny Chrystus stał..
przydrożny Chrystus © teich

Jeszcze fotka ruin dworu w Szczakach, który zakończył swój użytkowy żywot jako szkoła powszechna, dziś ruina w zaniedbanym parku podworskim.
dwór w Szczakach © teich

I tak się wlokłem , że nie zdążyłem przed drogą krzyżową do kościoła w Złotokłosie, nici ze zrobienia zdjęć wewnątrz/
kościół w Złotokłosie © teich

I kilka fotek z niebieskiego szlaku pomiędzy Henrykowem a Łosiem. Gniazdo bocianie jeszcze pozostaje puste.
Henryków Urocze niebieski szlak © teich

Nigdzie nie mogłem znaleźć
szlak przez nadjeziorkowskie łaki © teich

Bobrza robota
drzewa zwalone w nurt Jeziorki- widok z mostu w Łosiu © teich
  • Sprzęt Grand

Fajne foty. Rozumiem, że waypoint będzie dokładnie w kraterze, który wyorał meteoryt :)

Kościół w Złotokłosie jednak od wejścia, taki sobie, wolę ujęcie od ulicy.
surf-removed
- 22:19 sobota, 31 marca 2012 | linkuj
Cieszy mnie że na tych terenach przybyło graczy, po prostu lubię tam jeździć:) Myślę że znajdę czas w niedzielę na dalszy wyjazd, to się przejadę w Twoje strony. Ja siostrzeńca też zaszczepiłem wpg, jak jest lato to zemną jeździ i zdejmuje wp:) Zresztą pierwszego stycznia, mostek i wiertnicę też zemną objechał, nawet mróz jemu nie przeszkadzał.
Gewehr
- 16:54 wtorek, 27 marca 2012 | linkuj
Co do Wólki Prackiej to niestety poza domami dawnych robotników rolnych reszta chyli się ku upadkowi. Opuszczone pomieszczenia zostają coraz bardziej dewastowane, az przyjdzie dzień , że spłoną , bo tak kończą wszystkie pustostany. W czasach socjalizmu cegłę starano się spożytkowac na nowe wybudowania gospodarcze, dziś zbyt droga jest robocizna i transport by "bawić się" w odzysk staroci. Ale klimat "chaty za wsią" całkiem fajny. A trasa jeszcze może zostać trochę rozszerzona, wiem , że co najmniej trzech gimnazjalistów z Prażmowa przystąpiło do gry i trochę poczuwam się do tego by rozszerzyć im front działania, gdyż Warszawa jest dla nich zbyt daleko.
- 07:27 wtorek, 27 marca 2012 | linkuj
Mam gdzieś fotki tego gniazda z ptaszyskiem:) Na tym wp nad Jeziorką, to wydaje mi się że Vlepka jest nie w tym słupie co współrzędne wskazują, tylko któryś obok. Pegeeru nie widziałem, tam coś całego jeszcze się ostało? Chyba trzeba będzie rodzinę odwiedzić, powoli trasa się układa:)
Gewehr
- 20:10 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa wskie