Środa, 2 maja 2012

dłuższa pętelka

Krótki dojazd do kościoław Józefosławiu, a potem dłuższa pętelka do domu. Po drodze fotostopy - eksplozja wiosny. Na początek krótka wizyta w Józefosławiu- brakował mi do kolekcji ostatniego kościoła w dekanacie piaseczyńskim, który miesci się własnie w tej dzielnicy.Zanim dojechałem podrodze był Wydział Geografii z obserwatorium astronomicznym:
wydział geografii i kartografii PW w Józefosławiu © teich

teleskop w Józefosławiu © teich

I rzeczony kościół jeszcze poachnący nowością. Ulica przy której stoi prowadzi do Lasu Kabackiego , ruch rowerzystów był zaskakująco duży.
kościół w Józefosławiu © teich

fronton kościooła w Józefosławiu © teich

Potem wizyta w Leroyu - parking zawalony samochodami do ostatniego miejsca, to ta część rodaków, która nie wyjechała na majówkę tylko udała się zgodnie z nową świecką tradycją do świątyń konsumpcji. Swoje załatwiłem w dwakkwadranse i ruszułem okrężnie do domu.
Po drodze kościół w Leśnej Polanie
kościół w Lesnej Polanie © teich

i kilkanaście kilometrów wśród eksplozji wiosennej przyrody- kwitnie wszystko, wiśnie, jabłonie, mniski, tulipany, kasztanowce i wiele innych roślin , których znacznej części nie potrafię nazwać.
kwitnące stare jabłonie © teich

łąka usiana mniszkami © teich

Prawdę powiedziawszy nie wiem.Plebania mieści się w domkujednorodzinnym za kościołem natomiast pozostaje pytanie do czego służy wystawny budynek na prawo od kościoła. Bardziej się domyślam ,że to dom prafialny, który często pełni rolę domu pielgrzymiego.Poza tym chyba na terenie kościelnym mieści się OSP Prace Małe. Co do reszty przeznaczenia nie wiem.
- 07:23 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj
Na terenie kościoła w Leśnej Polanie, ten duży budynek to jakieś seminarium jest ?
surf-removed
- 22:46 piątek, 4 maja 2012 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa umala