Maj, 2017

Piątek, 12 maja 2017

do i odpracowo

Sporadycznie mi się zdarza by jechać tylko by nabić kilometry. teraz tak było, przy okazji odwiedziłem kościół pw. św. Józefa w Mirkowie gdzie wyhaczyłem starego waypointa.
Kościół pw. św. Józefa w Mirkowie, dzielnicy Konstancina-Jeziorny
Kościół pw. św. Józefa w Mirkowie, dzielnicy Konstancina-Jeziorny © teich
Ciągle nieprzejezdy wiadukt nad torami w Alei Kalin. Mial być pierwotnie otwarty na koniec września 2016 czyli 8 miesięcy temu © teich
Czwartek, 11 maja 2017

Nocą po wsiach

W nocy wszystko wygląda inaczej, a księżyc wchodzący w pełnię dyskretnie podświetla ziemię miękkim światłem.  Pojechałem również sprawdzić stan Jeziorki- cofnęła sią już do koryta - a kontemplacje nocnych łąk zakłócił głośny plusk w wodzie. Bóbr?
Środa, 10 maja 2017

veturilowo

Rano tradycyjnie zamiast 108 rower veturilo, po południu również zamiast 189 rower veturilo. Ponieważ i tak nie było szansy zdążyć na polonusa więc po drodze odwiedziłem kilka waypointów. Np. odwiedziłem osiedle domów atrialnych na ulicy Orężnej, potem figurę MB przed kościołem św. Katarzyny, potem kościół Dominikanów a potem skierowałem się ku Puławskiej i parkowi Dreszera ale ,że nie chciałem przekroczyć 1 godziny to postanowiłem zmienić rower na stacji Woronicza róg Niepodległości. i niestety to była kicha z pozostałych czterech rowerów jeden był nie do pożyczenia, dwa były zepsute, a jeden przed nosem pożyczyła panienka. Zmieniłem plany i cofnąłem się w kierunku Wilanowskiej, tam pożyczyłem kolejny rower ale siodełko tez miał lipne, przestawiało się w osi góra dół w czasie jazdy. Zatem już nigdzie nie jeździłem tylko dotarłem na Poleczki, gdzie cierpliwie oczekiwałem na kolejny autobus w kierunku Grójca.
Jeden z domów atrialnych prz Orężnej
Jeden z domów atrialnych prz Orężnej © teich
Figura MB  przed kościołem pod wezwaniem św. Katarzyny na Służewcu
Figura MB przed kościołem pod wezwaniem św. Katarzyny na Służewcu © teich
Ulica Dominikańska wcale nie biegnie po Starym Mieście, a kościół Dominikanów ma całkiem ciekawą sylwetkę © teich
Wnętrze kościoła dominikańskiego, wewnątrz próba przed pierwszą komunią i nie chcąc  przeszkadzać zrobiłem tylko to jedno zdjęcie
Wnętrze kościoła dominikańskiego, wewnątrz próba przed pierwszą komunią i nie chcąc przeszkadzać zrobiłem tylko to jedno zdjęcie © teich
Mur przy Wyścigach nie jest jedynym miejscem malarskiej sztuki chodnikowej. Mur wokół terenu zakonu dominikańskiego równiez wymalowany przez graficiarzy, chyba również za aprobatą  właścicieli
Mur przy Wyścigach nie jest jedynym miejscem malarskiej sztuki chodnikowej. Mur wokół terenu zakonu dominikańskiego równiez wymalowany przez graficiarzy, chyba również za aprobatą właścicieli © teich
I inny obrazek w duchu religijnym
I inny obrazek w duchu religijnym © teich
A w Alejach Niepodległości spotkałem jeszcze taki przystanek z lat późnego socjalizmu. To jest najpraktyczniejsze rozwiązanie, jeszcze sprzed epoki szklarenek Wyganowskiego i AMSowych ( Angorowych) słupów ogłoszeniowych z funkcją przystankową © teich
Poniedziałek, 8 maja 2017

veturilowo

Poniedziałkowa pogoda zniechęcała do dłuższego korzystania z roweru. Zatem tradycyjnie  Polonus i zamiast taboru ZTM rower miejski. Rano rower okazał się być lepszym rozwiązaniem niż samochód, gdy koledzy stali swymi autami w Dolince Służewieckiej w korku spowodowanym kolizją na rogu z Wilanowska , ja przemknąłem sobie bokiem nie tracąc ani minuty w przedzieraniu się trzypasmową arterią zwężoną przez radiowóz oraz pomoce drogowe do raptem jednego pasa. Zdjęć nie robiłem, nie mam w zwyczaju epatować bliźnich takimi szczegółami, z całą pewnością było to głośne rozpoczęcie tygodnia pracy po długim weekendzie. A na ostrożności trzeba się mieć, gdyż tuz po wypożyczeniu roweru jedna pani chciała mnie rozjechać wyjeżdżając z osiedla, nie wiem dlaczego. Ja widziałem jej twarz i wzrok skierowany na mnie ( dzień pochmurny, przednia lampka paląca się w veturilowcach, moje oczojebne rękawiczki), co mnie przekonuje , że ona mnie również widziała , dlaczego mimo to nie ustąpiła pierwszeństwa?. Jedno potwierdzam hamulce w rowerach miejskich są OK.
Po południu również powrót veturilowcem z zahaczeniem o biedronkę i z dojazdem na przystanek przy Pileckiego/ Puławskiej – niestety ostatnie 500 metrów wzdłuż wielkiej palety malarskiej toru służewieckiego w ostro zacinającym deszczu.
Skwer Starszych Panów- lampa jak sprzed wojny, słup ogłoszeniowy jak sprzed wojny, ławeczka jak sprzed wojny, tylko wykadrowana ze zdjęcia toitjka jako znak łączności starego z nowym © teich
Kasztanowce w Warszawie rozkwitły w trzecim dniu matur
Kasztanowce w Warszawie rozkwitły w trzecim dniu matur © teich
Zaczynają rozkwitać równiez lilaki
Zaczynają rozkwitać równiez lilaki © teich
A na klonach w mieście już widać owocniki
A na klonach w mieście już widać owocniki © teich
Sobota, 6 maja 2017

Sobotnia przejażdżka rundka tarczyńska

Piekna była sobota- w sam raz do pracy na polu i w ogrodzie. Dopiero po 19 miałem chwilę by ruszyć się rowerem. krótka chwilę wobec zapowiadanej burzy i nadciągającego mroku.
Zmierzch gęstnieje szybko aja poza odblaskami nic niemiałem przy sobie. W dodatku przecinając 7kę na wschodnim niebie zobaczyłem dwie błyskawice zapowiadanej i spodziewanej burzy © teich
Podświetlana fasada kościoła pw. św. Mikołaja w Tarczynie
Podświetlana fasada kościoła pw. św. Mikołaja w Tarczynie © teich
Piątek, 5 maja 2017

dopracowo

Ciuchy rowerowe leżały od środowego wieczoru. Wczoraj obudził mnie padający gęsto deszcz. Nie było najmniejszego sensu jechać rowerem. Ale ciuchów nie chowałem , jak wstałem rano i zobaczyłem ,że nie pada wiedziałem ,że musze dziś pokręcić pedałami. Jechało się przednie, wilgotno i ciepło,   w lesie pełno wody w Piasecznie na szczęście kałuże już ustąpiły  dojechałem więc do pracy bez zamoczenia butów. A potem około 9 tej zaczęło świecić słońce co mam nadzieję wróży w końcu odmianę pogody. Kiedyś ta wiosna ciepła musi przyjść , może to właśnie te dni najbliższe będą pod znakiem słonecznej pogody.
Rajskie jabłonki zdobia miasta swoim kwieciem
Rajskie jabłonki zdobia miasta swoim kwieciem © teich
Zabytkowa limuzyna en face - okolice placu Rembowskiego
Zabytkowa limuzyna en face - okolice placu Rembowskiego © teich
I ta sama limuzyna z profilu
I ta sama limuzyna z profilu © teich
Statuetka producenta niczym galion na żaglowcu
Statuetka producenta niczym galion na żaglowcu © teich
Cóż to za reprezentacyjne auto?
Czwartek, 4 maja 2017

veturilowo

Tym razem przejazd z Sadyby do OSiR Włochy na Gładką.. Po drodze zatrzymałem się by zrobić fotkę nie rozkwitniętym kwiatostanom kasztanowca i byłem przypadkowym oszołomiony  starciem jakiegoś ptaka wielkości drozda z wroną siwą. Bój był zaciekły niczym wrześniowa potyczka naszego pułaszczaka z niemieckim heinklem. Zadziorność , zwrotność , energia natarcia ptaka o połowę mniejszego od wrony i pewnie 4 x lżejszego była imponująca.
KAsztany jednak nie zakwitły na rozpoczęcie matur
KAsztany jednak nie zakwitły na rozpoczęcie matur © teich
Na marginesie - pozytywne zaskoczenie . Złożyłem reklamację emailem w Veturilo. Reklamacja wpłynęła o 9.19, odpowiedź z uznaniem reklamacji otrzymałem o 9.34. Można!
Poniedziałek, 1 maja 2017

Po Puszczy Kampinoskiej

Otwarcie cyklu - poznajemy Kampinoski Park Narodowy.
Zacząłem od chyba najbardziej znanych miejsc - Lipków, Izabelin , Truskaw, Palmiry, Wiersze.
Największe zaskoczenie- cmentarz w Palmirach- myślałem, że to ustronne miejsce, a tam, tłumy jak na  drodze do Morskiego Oka. W dodatku niczym nie ograniczona możliwość dojechania samochodem ( kto pisał ,że tam nie da rady dojechać szosówką?) co w połączeniu z pierwszym maja dało atmosferę jak na pikniku nad Zalewem Zegrzyńskim. Drugie zaskoczenie- słabo śpiewające ptaki- głośniejsze trele mam u siebie wieczorem pod domem.. Trzecie zaskoczenie - droga rowerowa na asfaltowej szosie od Wierszy do Janówka- nie wiem jak to określić- kuriozum?
Czy wrócę - tak , kiedy - nie wiem, dokąd - chyba jednak część na zachód od szosy Błonie - Nowy Dwór.
Krzyż Jerzyków - tu na polanie było ognisko i  gril i ruch i gwar i brakowało tylko harmonii i potańcówki na dechach
Krzyż Jerzyków - tu na polanie było ognisko i gril i ruch i gwar i brakowało tylko harmonii i potańcówki na dechach © teich
Rzut oka na cmentarz palmirski
Rzut oka na cmentarz palmirski © teich
Mogiła olimpijczyka Janusza Kusocińskiego
Mogiła olimpijczyka Janusza Kusocińskiego © teich
Jakieś śródleśne bagienko w drodze do kamienia Orlika
Jakieś śródleśne bagienko w drodze do kamienia Orlika © teich
Droga na Wiersze - po prawej wydzielony pas dla rowerzystów. Na drodze z ruchem dwóch samochodów na kwarans. A przebieg tej ściezki rowerowej to już inna opowieść © teich