Sobota, 22 września 2012

XXII Rajd miejscami pamięci po ziemi piaseczyńskiej

XXII rajd miejscami pamięci na ziemi piaseczyńskiej © teich

Pogoda pochmurna i chłodna ale na szczęście nie zniechęciła kilku chętnych do przejażdzki po bliższej i nieco dalszej okolicy Piaseczna.
W programie była m.in eksploracja niebieskiego szlaku na wysokości Bogatek z przebiciem się na druga stronę Jeziorki. W okolicach Wólki Prackiej szukaliśmy resztek cmentarza z I wojny. Był to trud bezcelowy. Państwo Bagińscy w jednej ze swych książek już kilka lat temu pisali ,że nic nie zostało zachowane w terenie z tego miejsca. Aleśmy szukali dla zasady. Potem byliśmy na polu w Baszkówce , gdzie na początku lat 90tych spadł meteoryt.
Na to pole upadł w sierpniu 1994 meteoryt. © teich

Na zdjęciu ciemnica jakby był zmierzch a to dopiero dochodziła 11-ta.
Z Baszkówki całkiem blisko na cmentarz w Woli Gołkowskiej, a w zasadzie na resztki tego co las samorzutnie zaciera. Pozostają jeszcze kamienie- ostatni świadkowie krwawych zajść a może lepiej zejść.
Z Woli Gołkowskiej ogólny kierunek do Gołkowa Zielonej - tam kolejny niewielki cmentarzyuk z I wojny, a potem wzdłuż torów kolejki do Zalesia Dolnego, przystanek przy domu Zawadzkich, których syn Tadeusz pseudo "Zośka" był bohaterem podziemia harcerskiego. Ożywienie wśród młodzieży - akurat są w trakcie omawiania lektury "Kamienie na szaniec', będzie więc plus za dodatkową aktywność.
dom państwa Zawadzkich w Zalesiu Dolnym, tu mieszał "Zośka" © teich

Z Zalesie na Orężną , chcemy zobaczyć jeszcze cmentarz żydowski, i widzimy ale zza ogrodzenia. Furtka pozostaje zamknięta, a chłopaki mieli ochotę na łejpa.
Źydowski kirkut na osiedlu Orężna-dziś część Piaseczna © teich

I znów w drogę przy torach wąskotorówki do jej przystanku początkowego. Jak ja lubię klimaty kolei , nawet tej małej. Rozjazdy, bocznice, kozły, resztki taboru, lokomotywownia, perony, semafory itd itp.
stacja wąskotorowa Piaseczno Miasto © teich

wjazd do lokomotywowni w Piasecznie © teich

rozjazd lewy, rozjazd prawy .... © teich

No i niestety się rozpadało, dlatego zamiast dalszej eksploracj Piaseczna, szybka jazda na metę rajdu, mijając po lewej willę "Zameczek" na Czajewicza
willa Zameczek na ulicy Czajewicza w Piasecznie © teich

Powrtót przez Żabieniec , Spaloną, stawy w Zalesiu Górnym - puste, przyszła jesień,
przejście nad jazem na Zielonej- stawy w Zalesiu Górnym © teich

w oddali gdzieś tylko ukryci w trzcinach wędkarze © teich

Pusto, nie ma łódek, kajaków, spacerowiczów ... © teich

Pada, nie ma wędkarzy ale są cykliści © teich

po niej będzie zima, a za kilka miesięcy znów wszystko ożyje tyle,że w formie gorszej z roku na rok.
Kolega Surf był ustawił tutaj filmowego łejpojnta , tośmy przy okazji zapunktowali. Wszystko jest opuszczone i bez ducha
opuszczona tancbuda © teich

tylko grafiti dodaje kolorytu.
"Pierogarnia" z jakiegoś tam filmu © teich